Promotion
Jestli máte pocit, že za chvíli vybouchnete, nebo vám připadá, jako by vám na hrudníku ležel balvan, zkuste naši antistresovou kúru. Funguje skvěle!
Foto: Getty Images
 
1. Domácí kino
Pusťte si film, u kterého se budete smát. Nejraději od začátku do konce. Podle česko-slovenské filmové databáze zaručeně fungují filmy Forrest Gump, NedotknutelníPelíšky. Londýnská distribuční společnost LoveFilm zase vytvořila seznam filmů, přičemž hlavní kritérium bylo, kolikrát za minutu se u daného snímku diváci zasmějí. A výsledky statistiky? Třikrát za minutu se rozhihňáte u Připoutejte se, prosím!, 2,4 smíchu ve stejném čase slibují Pařba ve VegasBláznivá střela
 
2. Škola dechu
Jednou z nejúčinnějších metod, jak se zbavit stresu, je ‚vydýchat‘ ho. Jenže správný dech je paradoxně dost složitý. Chce to zkoušet a soustředit se, vnímat hluboký nádech, výdech… Při meditačním, hlubokém neboli udždžají dechu je nutné myslet na uvolněný obličej a čelisti. Dýchejte plynule, pouze nosem, jen tak ucítíte, jak se při dýchání pomalu stahují břišní svaly. Dech by pak měl být slyšet jako šumění moře. 
 
3. Účinné vůně
Stačí si přičichnout, a hned vám bude líp! To umějí především vůně citrusů, ať už jde o grep, pomeranče či bergamot, podobně libé pocity navozuje i levandule. Specifickou antidepresivní vůni má třeba legendární oranžový krém Creme 21 (k dostání je i ve formě parfému) nebo kosmetická řada Anti-stress od Bachovek. A radost vám udělá vůně, která vám připomíná dětství, ať  už jde o vůni posečené trávy, či o odér kožené školní brašny. Ty totiž umějí probudit vzpomínky, které jsou ryze osobní.
 
4. Maskujte se!
Na stres reaguje i pleť. Může pak působit našedle a staženě, a tak není od věci se jí i ve vypjatých situacích věnovat. Naneste si pleťovou masku, díky které bude pokožka hladká a sametová, i to totiž umí s psychikou divy. Neuvěřitelně voňavé masky najdete v obchodech Lush, třeba Cupcake je z kakaového másla, antibakteriálního bahna rhassoul a povzbuzujících mátových silic, navíc čistí pleť do hloubky. Stojí 289 Kč/55 ml, www.lush.cz. 
 
5. Čaj nejen o páté
Čajová bylinná směs Zdislava proti stresu umí tlumit úzkost a napětí a odstraňuje i následky dlouhodobého vypětí – ať už jde o bolesti zad, sníženou imunitu, nespavost, nebo problémy s trávením. Obsahuje vrbku úzkolistou, která zvyšuje fyzickou i duševní výkonnost, a to už po čtvrthodině, co si dáte horký šálek. Směs koupíte na farmářských trzích nebo na www.zdislavatea.cz za 120 Kč. 
 
 

 
6. Vyběhněte s tím
Devět z deseti běžců doporučuje běh jako nejlepší prostředek proti stresu, dokonale si při něm vyčistíte hlavu. Není k tomu nutné zdolávat maratony, stačí třicetiminutový trénink v mírném tempu. Začátečníkům chvilku potrvá, než to ‚sepne‘ a z běhání se stane životní nutnost, ale je dobré vydržet. Čím je tělo trénovanější, tím více endorfinů se uvolňuje. 
 
7. Stresový vitamin
Kyselině pantotenové se někdy přezdívá  stresový vitamin, dokáže organismus uvést do zenového klidu. Najdete ji v zelenině, v obilninách, ve žloutku, v játrech a v ledvinkách.  
 
8. Inhalace do kapsy
Speciální inhalační tyčinka proti stresu obsahuje esenciální oleje, které umějí uvolňovat, uklidnit a dodat radost a optimismus. Schováte ji i do kapsy, takže ji můžete použít kdykoli během dne. Stojí 99 Kč, www.nobilis.cz. 
 
9. Mačkejte hračku
Japonští designéři stvořili antistresovou hračku Caomaru, věří, že do ní můžete převést své nežádoucí emoce. Stačí ji různě mačkat, svírat, natahovat, házet s ní… Prodává například e-shop www.funget.cz za 599 Kč. 
 
10. Zázračný banán 
I když my v redakci jsme přesvědčené, že proti stresu dokonale funguje především čokoládový fondán s kyselými malinami, podle vědců je lepší dát si banán. Obsahuje totiž vitamin B6, který zlepšuje náladu. Zmírnit stres také umějí pochutiny, které je třeba chroupat, proto občas tak bojujeme s chutí na křupky nebo bramborové chipsy. Místo nich je lepší dát si křupavou zeleninu – třeba mrkev.   
 
Archiv Marianne