Promotion
Vyberte si ty své, inspirujte se a poskládejte si skvělé ráno!

Foto: Pexels

1. Svíčka po ránu
Svíčku si často zapalujeme večer, máme ji spojenou s dlouhými zimními večery. Nicméně stejně tak se hodí i k tmavým zimním ránům – její plamínek, popřípadě vůně, dodá pokoji úplně jinou energii a lépe vás přenese do relaxační či meditativní nálady.
 
2. Teplá voda s citrónem
Je to mnohými vyzkoušený a dosud asi nejpopulárnější způsob, jak ráno nastartovat metabolismus. Je to jednodušší, než připravit čaj, a příjemnější, než pít na lačno studenou vodu. A navíc je to první dávka vitamínů, kterou tělu dáte.
 
3. Jóga
Nebo klidně jen protahování v posteli. Ať už zvládáte složité asány, nebo stěží v předklonu dosáhnete prsty na zem, ranní protahovací chvilka má své opodstatnění. Je to pomalé probuzení do aktivní fáze dne, je to příprava na vše, co budete muset zvládnout, je to rituál, při kterém zahřejete tělo a mysl uvedete do soustředěného stavu. 
 
4. Zdravé smoothie
Smoothie je něco jako vitamínový balíček, je vhodné obzvlášť pokud si hned po ránu nepotrpíte na velké snídaně. Ať už se pustíte do jeho výroby, nebo si ho koupíte cestou do práce, dodá vám nejen dávku zdraví, ale i příjemný pocit, že pro sebe děláte něco extra.
 
5. Kontakt s přírodou
Je jedno, že jen zíráte chvilku z okna za obzor, nebo se vydáte na kratičkou procházku, obejmete strom, pohladíte orosenou trávu, nastavíte tvář ostrému vzduchu. Kontakt s přírodou působí jako balzám na smysly, ale zároveň je bystří. Někdy přitom jen stačí otevřít okno a pustit do svého domova čerstvý vzduch. 
 
6. Čtení
Zapomeňte ráno na scrollování v Instagramu nebo na facebooku a místo toho se ještě na chvilku začtěte do knihy nebo aspoň do oblíbeného časopisu. Povzbudíte tím svou imaginaci, kreativitu a dokonce i produktivitu, protože opravdové čtení (a ne jen přelétání očima) nikdy nemůže být ztraceným časem (na rozdíl od brouzdání na sociálních sítích).
 
7. Koupel
Tohle je něco pro požitkáře, kteří milují pomalá rána. Aby byl účink ještě lepší, můžete přidat pár kapek esenciálních olejů určených do koupele.
 
8. Příprava snídaně
Neodbývejte se a dopřejte si zdravou a vyváženou snídani. Co třeba plátek žitného chleba s avokádem a vajíčkem, nebo s kvalitní šunkou a zeleninou k tomu? Milovníci sladkého mohou vsadit na variace ovesných kaší či granolu s bílým jogurtem a medem. Nepodceňujte servírování, jezte u stolu a vyhraďte si aspoň 20 minut. Zaručujeme, že budete mít v bříšku jako v pokojíčku. 
 
9. Mytí a čištění pleti
Ano, večer se odličujete a pleť pečlivě vyčistíte a umyjete. Ale nezapomínejte na to ani ráno a věnujte jí pokud možno stejně důkladnou péči. Navíc je to aktivita, která vás nutí se soustředit na sebe, věnovat se sama sobě, čímž recipročně posilujete sebevědomí.
 
10. Venčení psa
Ideální ranní rituál, pokud máte čtyřnohého mazlíčka. Nahradí cvičení, posílí vzájemné pouto i pozitivní myšlení. A ten pocit, když jdete prázdnými ulicemi a jste plně při smyslech, zatímco město se teprve pomalu probouzí!
 

11. Psaní deníku
Postřehy, které vás napadly, deník vděčnosti, jednovětý deník, základy pro budoucí knihu... cokoli a v jakémkoli rozsahu, dokonce i když máte špatnou náladu, hoďte na papír. Vyčistíte hlavu a získáte přehled o své současné situaci, nemluvě o nastartování kreativity a produktivity. 
 
12. Stlaní postele
Je rozdíl vracet se večer do rozestlané a ustlané postele. Ta druhá varianta vám přinese mnohem klidnější spánek, nemluvě o estetickém zážitku při odchodu i při příchodu domů.
 
13. Běh
Endorfiny, mindfulness, čistější hlava, lepší postava – to vše můžete získat ranní půlhodinkou běhu. 
 
14. Kontakt s přáteli
Nestíháte přes den odepisovat na sms ani kamarádkám, jak jste v jednom kole? Napište jim hned po ránu. Také popřejte ke všem narozeninám (jinak zapomenete) nebo zavolejte mámě (která stejně nespí). Věřte, že z toho budete mít dobrý pocit. 
 
15. Meditace
Možná si říkáte, že meditovat neumíte, ale on i poslech relaxační hudby a pouhá snaha zhluboka dýchat, se počítá. Pokud je vám nepohodlné sezení, můžete si třeba lehnout a dýchat s rukama položenýma na břiše. Meditace vám (kromě jiných benefitů) pomůže se soustředěním a zklidněním. I 5 minut stačí. 
 
16. Starost o zeleň 
Tento rituál vám umožní naplno vnímat koloběh přírody (a je přitom jedno, jestli máte kolem domu pruhy záhonů, nebo jen pár bylinek na ohně). Kromě toho navodí pocit pokory či užitečnosti. A obecně je to skvělý relax!
 
17. Pití kávy 
Káva po ránu je taková klasika, ovšem aby z toho byl opravdu příjemný rituál, je třeba si ji skutečně vychutnat. Posaďte se, obejměte hrnek a vnímejte naplno její horkost i chuť kávy. Zjitříte smysly, ještě než se vám dostane kofein do krve. 
 
18. Malá sladkost
Vzpomínáte, jak jste se jako malá nemohla před Vánocemi dočkat, až otevřete políčko v adventním kalendáři? A že čokoláda byla tehdy první jídlo, které se vám rozplývalo v ústech? Dopřejte si ho i teď – s kvalitní kostičkou čokolády nebo sušenkou ke kávě. Malá odměna hned po ránu vám připomene, že je třeba se občas jen tak rozmazlit. 
 
19. Sprcha
Další ranní klasika, která získá jiný rozměr, když se na ni budete opravdu soustředit (a nezjistíte po pěti minutách, že vaše mysl utekla kamsi, zatímco vy jen tak stojíte pod chladnoucí vodou). Vyhraďte si 5 minut a experimentujte s teplotami vody, kupte si voňavý sprchový gel, vnímejte, jak na vaše tělo dopadají kapky...
 
20. Plánování
Pro hladký průběh dne je dobré si ráno stanovit plány a také priority. Myslete při tom nejen na práci, ale i na své blízké a na sebe a svůj volný čas. Projděte si kalendář i své poznámky, zapište nové schůzky či podklady pro rozhodování, „updatujte“. 
 

21. Oil pulling
Ajurvédská metoda, která napomáhá bělejšímu chrupu a detoxifikaci ústního prostředí. Jak na to? Dejte si do úst lžíci kokosového oleje a aspoň 5 minut ho válejte v puse, poté vyplivněte. Prý to funguje i proti bolestem hlavy či jako forma detoxu celého organismu. 
 
22. Inspirativní hudba
Jestli po ránu člověka něco dokonale probudí, pak je to veselá hudba. Klidně si i zatancujte, zaskákejte, rozproudíte tím energii v celém těle a dobrá nálada na sebe nenechá dlouho čekat.
 
23. Výlov šatníku
Jednou týdně zalovte hlouběji ve skříni a vytáhněte něco, co jste na sobě neměla třeba rok. Dodá vám to skvělý pocit, že máte něco nového na sebe, aniž byste přitom utratila korunu. 
 
24. Něco, na co se budete těšit
Tohle je důležité – vždy se ujistěte, že se máte ten den na co těšit. A když vás nic zajímavého nečeká, tak si to vytvořte. Kupte si do tramvaje nové číslo oblíbeného časopisu, zastavte se na dobrou kávu (nebo kávu s dortem), cestou z práce zajděte třeba do knihkupectví, do parku nebo kamkoli, kde se cítíte dobře.  
 
25. Úsměv
I nucený úsměv se dokáže odrazit na vaší náladě, tak na něj nezapomínejte. Všímejte si věcí a lidí kolem sebe ráno cestou do práce – jak slunce prosvítá mezi podzimním listím, jak jdou malé děti do školky, jak se u řeky batolí kachny a labutě... Zkrátka se dojímejte. 
 
26. Hydratace
Nezapomínejte pít ani řádně hydratovat pleť. Ještě než odejdete z domu, vypijte minimálně sklenici vody nebo hrnek čaje a nevycházejte ani bez řádné vrstvy ochranného hydratačního krému. Jen tak zajistíte, že tělo ani pleť nebudou unavené. 
 
27. Mazlení
Jestli máte příležitost, pomazlete se se svými dětmi, když je jdete vzbudit, nebo pohlaďte partnera po tváři. Proneste pár milých slov nebo klidně i komplimentů. Hýčkejte své blízké, protože tím zároveň hýčkáte i sebe (nemluvě o tom, že oni vám to vrátí). 
 
28. Kartáčování kůže
Jestli se sprchujete nebo koupete ráno, můžete to spojit i se suchým kartáčováním kůže. Tento rituál, rovněž vycházející z Ajurvédy, stimuluje proudění lymfy, podporuje detoxikační procesy organismu, zlepšuje krevní oběh i povrch kůže. Začnete chodidly a pokračujte krouživými pohyby nahoru směrem k srdci. 5 minut stačí.  
 
29. Zjednodušování
Valí se na vás řada úkolů či schůzek? Fajn, určete tři nejdůležitější, které dnes vyřešíte nebo absolvujete. Zbytek můžete delegovat, přesunout, zrušit... Pokud vás svírá pocit chaosu a zahlcenosti, ukliďte si i kolem sebe – čistý pracovní stůl a vymetená plocha na počítači zlepší vaše soustředění. Jestli naopak potřebujete zvýšit kreativitu, nenechte se rozhodit bordelem – podle výzkumů je to ideální prostředí pro vznik originálních nápadů. 
 
30. Vy sama
Ačkoli se jsou v poslední době ranní rituály populární téma, nikde není psáno, že musíte dělat to či ono. Zeptejte se proto sama sebe, co vám opravdu vyhovuje a s jakým scénářem se cítíte nejlépe. Třeba vás místo jógy baví válet se jen tak v posteli nebo místo zdravé snídaně potřebujete čokoládový croissant. Dopřejte si to!