Promotion
Je pondělí. Je ráno. Vstáváte do práce. Uff. Může být něco horšího? Naštěstí existuje pár jídel, která vás báječně nastartují a únavu zaženou.
1. Jablko
Asi už jste slyšela pořekadlo „jedno jablko denně je lepší než sto doktorů“. A nejen to, dokonce vám pomůže nenásilně zahnat ranní ospalost. S obsahem 13 g přírodního cukru je jablko dokonce lepším životabudičem než káva. Jestli vás čeká náročnější den, rozhodně si nezapomeňte přibalit jedno s sebou. 
 
2. Vajíčka
Proteiny, proteiny… nejen, že jsou nezbytnou výživou našich svalů, ale také mozku. Vajíčka obsahují zdravou dávku omega-3 mastných kyselin, tuků a bílkovin, které mají schopnost nabít vás energií na hodně dlouho. Je jedno, jak si je připravíte, míchaná, smažená nebo jako omeletu, pokud to nepřeženete s porcí a vynecháte slaninu či jiné těžké ingredience, bude vám po nich dobře. Tip: Pokud chcete současně s hlavou nastartovat i váš metabolismus, přidejte na vajíčka trochu koření – pepře, chilli nebo papriky.
 
3. Grapefruit
Podle americké organizace National Sleep Foundation, která zkoumá vše, co souvisí se spánkem, má už jen samotná vůně citrusů schopnost nás nabudit a zkoncentrovat. Navíc jsou plné vitamínu C, který posiluje imunitní systém. Nefandíte zrovna grepu? Pak vsaďte na „starou známou“ vlažnou vodu s vymačkaným citrónem. Ta nastartuje i váš metabolismus.
 
ČTĚTE TAKÉ: 
 
4. Ovesná kaše
Milujete sladké snídaně – palačinky, lívance či croissanty? Nechte si je raději na víkend, kdy můžete odpočívat. V týdnu potřebujete energii, která vám vydrží. Zkuste ovesnou kaši – obsahuje sice hodně sacharidů, ale také vlákniny, je lehce stravitelná a přitom udržuje stabilní hladinu cukru v krvi. Ale pozor – máme na mysli skutečné ovesné vločky povařené v mléce či vodě, nikoli instantní doslazované kaše. Tip: Podobně jako můžete přidat koření na vajíčka, posypte svou kaši trochou skořice – už jen její vůně stimuluje mozkovou aktivitu, navíc funguje jako silný antioxidant.
 
5. Řecký jogurt se lžící medu
Řecký jogurt dodá tělu potřebné bílkoviny a navíc obsahuje probiotika, takže zabraňuje kvasinkovým infekcím a tělo po něm rychleji spaluje. Když do něj přidáte lžíci medu, bude vám nejen víc chutnat, ale ještě získáte zdravou porci jednoduchých cukrů, aniž byste se musela obávat o svou postavu nebo o zuby. Med je totiž v pravém slova smyslu superpotravinou. Nejen, že med posiluje naši imunitu a působí antibakteriálně, ale funguje jako opravodvý životabudič.