Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Téma Marianne

7 zaručených triků, díky kterým zaujmete muže

Obal není vždycky nejdůležitější a bez kvalitního obsahu je ve finále naprosto k ničemu, nicméně si buďte jistá, že to, jaké oblečení zvolíte na první schůzku, může sehrát rozhodující roli pro případné další jiskření.

Redakce Marianne | 6. 03. 2014


Stojíte před otevřenou skříní a přemýšlíte, co si na sebe vzít? Hodiny tikají a vaše myšlenky začínají připomínat požární hlásič. Co si vzít ty tmavé, elegantní džíny a k nim ten krémový svetr? Nebo raději tu košili s volánky? Pravděpodobně to není první ani poslední situace, kdy ženy zažívají módní dilema. Možná ho za vás vyřeší psychologové, kteří provedli výzkum, zabývající se vztahem mezi oblečením žen a zájmem mužů. Došli k překvapivým závěrům – i když… možná ani ne tak překvapivým.

Hledáte partnera? Oblečte si červenou!

Nedávné výzkumy naznačují, že muži velmi silně reagují na ženy, které na sobě mají něco červeného. Červená činí ženy atraktivnějšími a sexuálně žádoucími na rozdíl od jiných barev. Svůdný efekt červené barvy byl ve výzkumech dokumentován nejen na amerických mužích, ale na mužském pokolení celého světa. To podle odborníků naznačuje, že může jít o globální kulturně-univerzální fenomén (Elliot, Tracy, Pazda a Bell, 2013). Vzhledem k tomu, že červená má tak silné účinky bez našeho vědomí, připište si červenou barvu do svého diáře. Tahle barva představuje snadný způsob, jak upoutat pozornost.

Nebaví vás červená? Zkuste černou

Máte pocit, že červená vám moc nesluší? Nevadí, můžete ji nahradit černou. Obě barvy totiž muži vnímají na ženách jako atraktivní, v porovnání třeba se žlutou nebo bílou (Roberts, Owen a Havlíček, 2010). Ovšem pozor, účinek barvy působí nejen na pozorovatele, ale i na nositele této barvy. Muži v černé košili byli vnímáni na fotografiích jako atraktivnější než ti, kteří na sobě měli například žlutou košili, a to i po experimentu, při kterém se z fotografie digitálně odstranily barvy košil. Barva tedy hraje důležitou roli i v tom, jak vnímáme sami sebe.

Nechte mluvit šaty!

Chystáte se na první rande? Zeptejte se, jaký dojem chcete udělat. Je rozdíl, když na sobě budete mít na míru ušité šaty od Blanky Matragi nebo běžnou konfekci. Jemné rozdíly v oděvu mohou ovlivnit dojmy a úsudek o vás. Chcete-li, abyste působila jako úspěšná žena, pak si asi neobléknete džíny z tržnice (Howlett, Pine, Orakçioglu and Fletcher, 2013). Elegantnější styl oblečení může generovat, že jste úspěšnější, na rozdíl od ležérnějšího stylu oblečení. Ovšem přehnaná elegance může vypovídat i o nejistotě a sociální neempatii či o tendenci záviset na ostatních. Konzervativnější styl o vás napovídá, že se umíte sebeovládat, že jste spolehlivá a máte porozumění, zatímco odvážnější styl naznačuje, že jste jedinečná a zajímavá.

Nezapomeňte na boty

Nové výzkumy ukazují, že spousta lidí si utváří představu o druhých na základě pohledu na boty, které mají na nohou (Gillath, Bahns, Ge and Crandall, 2012). Odhadnout člověka podle obuvi asi nebude tak jednoduché, odborníci však na základě různých průzkumů došli k závěru, že lesklé boty vyjadřují úzkost, špičaté boty naznačují menší přívětivost a vyšší podpatky zase signalizují menší emocionální stabilitu. Ale jsou tyto dojmy přesné a směrodatné? Jen v některých případech. A tak by mělo hlavně platit: než půjdete na rande, vyčistěte si boty a neberte si do sandálů ponožky.

Ukažte výstřih

Ukázat, nebo neukázat dekolt? Je výstřih vhodný, nebo spíše ne? Je prokázáno, že oblečení také podvědomě odráží reprodukční životaschopnost žen. Na rozdíl od mnoha jiných druhů je přesné načasování ženské ovulace u lidí skryto, takže na první pohled není vidět. Ovšem podvědomě ženy moc dobře vědí, co si oblékout, když ovulují (Durante, Li a Haselton, 2008). V této době totiž ženy upřednostňují oblečení, které více odhaluje, a to zejména v případě, že jsou single, sexuálně zkušené nebo jsou šťastné ve vztahu.

Volánky, krajky a náhrdelník

Ženy mají v době ovulace tendenci nejen ukazovat výstřihy, ale také se oblékat atraktivněji. Nedávná studie zkoumala fotografie žen v různých fázích jejich menstruačního cyklu a muži měli vybrat ty, na kterých jim ženy připadaly atraktivnější. Jako přitažlivější muži zvolili ty ženy, které byly na vrcholu plodnosti. Ženy se tedy nevědomky oblékají během ovulace tak, aby na sebe podvědomě přitáhly pozornost mužů.

Upravenost a čistota

Nejen čisté boty, ale i upravený a čistý oděv. Není tedy vždy důležité myslet na to, CO si vzít na sebe, ale jestli působíte upraveně a čistě (Mehrabianm, Blum, 2007). Podle průzkumů se muži cítí lépe v přítomnosti žen, které pečují o svůj vzhled, a nemusí to být zrovna přehnaný make-up. Jaké ponaučení z toho plyne? Na druhého můžete působit pozitivně i tehdy, když nemáte šaty od Armaniho, ale máte je čisté a bez skvrn od potu.