Reklama

10 kroků k odkyselení těla: dokonalá cesta ke zdraví

Naříkáte na různé bolístky, potíže se zdravím i závažnější nemoci? To všechno má přímou souvislost s překyselením našeho těla. Už i odborníci říkají, že když chceme začít s uzdravováním, měli bychom nejprve z těla odplavit přebytečné toxiny a kyseliny.
Napsal Ivana Ašenbrenerová Vydáno 20. březen 2014
10 kroků k odkyselení těla: dokonalá cesta ke zdraví


Očekávat, že spolknete jednu zázračnou pilulku a jako mávnutím proutku budete zdraví, je bláhové. Trvalo roky, než jsme si svoje tělo ‚zdevastovali‘, takže rychle to změnit nepůjde. Rozhodnutí začít je ale dobrý začátek. Ptáte se, jak poznáme, že jsme překyselení? Jak říká dr. Patrizia Pfister, autorka knihy Odkyselení těla v 10 krocích, poznáte to jednoduše tak, že vás pořád něco svědí, aniž byste věděli proč, hlavně na holeni a na chodidlech. Je to prý přirozené – pokud se nedaří dostat se kyselinám ven přes ledviny, zkouší to jinudy, tedy přes kůži.

Proč v těle vznikají kyseliny?

V první řadě to způsobuje vše, co jíme a pijeme. Některé potraviny jsou kyselinotvorné a jiné zásadotvorné. Obecně se dá říct, že ovoce a zelenina jsou zásadité (až na pár výjimek, jako je růžičková kapusta nebo čekanka). Kyseliny se tvoří při látkové přeměně v organismu, zásadité látky se musejí vždy dodat. Maso, cukr, nápoje obsahující kofein, mléko, mléčné výrobky působí v každém případě kyselinotvorně. Žloutek je zásaditý, bílek tvoří kyselinu. Samozřejmě že tělo potřebuje i kyseliny, ale jen v určitém množství. Za optimální se považuje strava v poměru 4 (zásadotvorné potraviny) : 1 (kyselinotvorné). Když se ale chcete zbavit svých kyselin, převážná zásaditá strava tak zkrátí dobu na dosažení rovnováhy pH, neboť každá kyselina, kterou během odkyselovací kúry dodáte, se musí také odbourat, a i to trvá nějaký čas. Kromě potravin na nás působí kyselinotvorné jedy z okolí, stres, málo spánku a pohybu atd.

Jak postupovat při odkyselení

  1. Nejprve si sepište, jak na tom zdravotně jste – od A až po Z. Při odkyselení není cílem zhubnout, ale věřte, že hubnout budete automaticky.

  2. Druhým krokem je měření hodnoty pH. K tomu budete potřebovat lakmusové papírky na měření kyselosti – koupíte je v lékárně. Od pH nad 7 je vše zásadité, samotná ‚sedmička‘ je neutrální. Co je pod touto hodnotou, je kyselé. Samozřejmě že papírky nejsou stoprocentní ukazatel, pokud byste chtěli vědět přesný stav kyselostního kvocientu, nechte si ho změřit v laboratoři. PH si měřte asi týden, až zjistíte, jak na tom jste, ale nepanikařte. Hodnoty ráno, v poledne a večer jsou lehce kyselé, odpoledne zásadité. Pokud nejste překyselení, hodnoty ráno a v poledne by tedy měly být lehce v kyselé oblasti. Odpoledne by mělo vykazovat zásaditou hodnotu, večer můžete být zase lehce kyselí.

  3. Hodně pijte, rozhodně žádné bublinky, ideální je voda z přírodního pramene. Voda odstraňuje nedostatek kyslíku v těle a potřebujeme ji jako dopravní prostředek pro vyplavování kyselin. Navíc čistí tělo uvnitř i vně a rozhodně nás neokyselí.

  4. Zásobujte tělo minerály a vitaminy: Na trhu je celá řada minerálů v podobě doplňků, jen se poraďte. Přidejte do stravy také více zeleniny a ovoce, které jsou přirozeným zdrojem vitaminů a minerálů. Teprve vitaminy umožní transport minerálů k buňkám a jejich zpracování.

  5. Pryč s kyselinami – díky ponožkám. Několik krystalků Alexandrovy soli (čistá kamenná sůl z Himálaje s vysokým obsahem minerálů) nasypte do nádoby s vodou a nechte přes noc rozpustit. Ráno bude roztok nasycený a večer v něm můžete namočit bavlněné ponožky, které pak vyždímete a natáhnete si na nohy. Přes ně si dejte ještě jedny, aby vám nebyla zima. Vlhkými ponožkami proniká himálajská sůl do kůže a pak do krve, a zásobárny kyselin se pozvolna odbourávají, neboť minerály v soli na sebe vážou kyseliny a krev je póry v kůži vyloučí ven z těla.

  6. Zásadité koupele: Napusťte si vanu teplou vodou, vhoďte do ní jádrové mýdlo nebo jiné neutrální mýdlo a nechte ho rozpouštět tak dlouho, dokud nebude voda zkalená. Pak ho vyndejte. Když se utvoří mýdlový okraj, naprosto to stačí. S vanou dosáhnete zásaditého prostředí a můžete se do ní namočit, klidně na dvě hodiny. Nemělo by to být kratší dobu, tělo potřebuje čas na to, aby se povzbudil lymfodrenážní systém. Při koupeli si tělo vydrhněte každých pět až deset minut hrubou žínkou nebo kartáčem (směrem k srdci), tím rozproudíte lymfu, a lépe se tak odvádějí toxiny z těla.

  7. Odstranění strusek z kloubů. Zdvojnásobte konzumaci ovoce a zeleniny a pijte bylinkový čaj, který rozpuští z kloubů usazené strusky. Tyto strusky (krystaly) dřou při pohybu uvnitř kloubů a způsobují bolest. Takto rozpuštěné strusky se musejí svázat opět s minerály a vitaminem C a pak vyloučit z těla pomocí zásaditých ponožek nebo koupelí. Bylinkový čaj na odkyselení koupíte v lékárně nebo prodejnách zdravé výživy.

  8. Dělená strava. Výživoví poradci asi nebudou tleskat, protože se domnívají, že k bílkovinám potřebujeme i sacharidy, a obráceně, ale… Nemusíte takhle jíst věčně, stačí čtyři týdny podle zásad dělené stravy. Je to jednoduché – k masu nebudete jíst žádné sacharidy, tedy ani rýži, ani brambory, ani nudle, knedlíky nebo pečivo, ale jen zeleninu nebo salát. Nebo si dáte sacharidy – ale pak jen se zeleninou. Střídejte to, jeden den si dejte k hovězímu steaku salát, další den k rýži jen cuketu, dýni a podobně. Jde to, opravdu. Cílem je snížit spotřebu masa a naopak zvýšit spotřebu zásaditých potravin. Nezdá se to, ale houska z bílé mouky obložená salámem napáchá tolik škody, že ji po celý den nemůžete napravit. Bílá mouka i bílý cukr navíc spotřebují veškerou tělesnou zásobu chromu.

  9. Žádné pochutiny a živočišné výrobky! Zkuste se vzdát černého čaje, čokolády, kávy, mléčných produktů, mléka, sýrů, šlehačky, pečiva, perlivých nápojů, sladkostí, uzenin. Pokud to nedokážete navždy, vydržte aspoň měsíc, a spotřebu výše uvedených potravin konzumujte omezeně. Někdy je lepší postupovat pozvolna, někdo potřebuje třeba i dva roky, než to dokáže.

  10. Dodatečná doporučení – k odkyselení pomůže také půst, ovocné, bramborové nebo rýžové dny, očista střev (klystýr), absence alkoholu a nikotinu atd., pohyb, cvičení ve vodě, sauna či meditace. Zkusit můžete samozřejmě všechno.

Další články

Reklama