Reklama

10 nejlepších přírodních léků na odstranění stresu

Proč hned běžet do lékárny a nakupovat krabičky tabletek na bolest, když může stačit něco přírodnějšího a méně škodlivého? S následujícími deseti pomocníky se zbavíte nejen stresu a podrážděnosti, ale i jiných zdravotních potíží. Matka příroda nabízí všechny druhy léků, které pomohou někdy líp než celá chemická laboratoř.
Napsal Ivana Ašenbrenerová Vydáno 10. červen 2014
10 nejlepších přírodních léků na odstranění stresu


Levandule

levandule

Nemůžete v noci zabrat? Zkuste levandulovou aromaterapii, která vaši mysl zcela zaručeně vypne. Levandule pomáhá při poruchách spánku, stresu a nervovém vypětí. Můžete se obklopit sušenou levandulí, použít éterické oleje nebo nejrůznější levandulové produkty, které koupíte téměř kdekoli. Doporučujeme nakupovat ale v ověřených firmách, které mají certifikát o původu rostliny.

Sladké brambory

sladke_brambory

Až se příště budete cítit pod psa a stres bude doslova přetékat vaším tělem, zkuste sníst sladké brambory, které fungují jako silný antistresor. Jejich sladká chuť a vysoká koncentrace sacharidů vytvářejí super kombinaci pro boj se stresem. Kromě toho mají vysoký obsah vlákniny, která pomáhá trávení potravy pomalým a stabilním způsobem, takže budete déle fyzicky a emocionálně spokojeni.

Heřmánek

hermanek_pravy_kvet3

Podle výzkumů z Memorial Sloan Kettering Cancer Center je tato bylinka jednou z nejvíce používaných rostlin v Evropě. Bylo prokázáno, že potlačuje svalové křeče a účinně uklidňuje tělo i mysl. Těhotné ženy a ti, kdo jsou alergičtí na trávu, pyly a ambrózie, by se měli před tím, než heřmánek použijí, nejprve poradit se svým lékařem.

Hořká čokoláda

dark-chocolate

Milovníci čokolády, radujte se. Zde je ještě další záminka, proč jíst tenhle milovaný pamlsek pravidelně (jako byste snad ještě nějaký další důvod potřebovali). Nedávná studie publikovaná v časopise Journal of Proteome Research zjistila, že když sníte pouhých 50 gramů hořké čokolády denně, můžete snížit hodnoty stresového hormonu kortizolu v těle, což vás zbaví úzkosti. A navíc díky konzumaci čokolády spustíte uvolňování endorfinů v mozku, které nabízí okamžité pocity štěstí.

Třezalka tečkovaná

trezalka

Třezalka je vytrvalá bylina, která roste divoce po celém světě. Je také ceněná pro léčbu mírné a dočasné deprese. Nejčastěji se pije jako čaj nebo se užívá jako bylinný doplněk. Studie také zjistily, že výrazně zlepšuje náladu a zvyšuje aktivitu u mírně depresivních pacientů. Pozor však na možné negativní interakce s některými potravinami a léky. Vždy se nejprve ujistěte, zda můžete třezalku užívat.

Mléko

Milk_glass

Býváte často ospalí a unavení po těžké večeři? Totéž dokáže i mléko. Teplé mléko vám pomůže usnout, tvrdí odborníci. Je to i proto, že obsahuje aminokyselinu tryptofan, která má mírně sedativní účinek, a také vápník, který zase pomáhá tryptofan dobře využít. Navíc nám pití mléka připomíná dětství, čímž nás uklidňuje.

Mučenka

mucenka

Jste ve stresu nebo plni úzkosti? Oslovte mučenku, plíživou révu původem z jihu USA. Odborníci ji uznávají jako skvělého pomocníka při léčbě nervového vypětí a stresu. Najdete ji například v čaji nebo kapslích. Pomáhá při neklidu, lehkých poruchách spánku, protože má lehce sedativní účinek. V kombinaci s kozlíkem či meduňkou je naprosto úžasná.

Arašídové máslo

peanut-butter

Jste podráždění nebo nevyspalí? Vaše tělo potřebuje palivo – a arašídové máslo může pomoct. Arašídy jsou totiž bohaté na vitamin B₆, který pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a stabilizovat náladu. Vyberte si přírodní arašídové máslo, abyste nekonzumovali až moc cukru, který by negoval pozitivní účinky B₆. Pozor v případě, že jste alergičtí na arašídy.

Kozlík lékařský

kozlik

S pomocí kozlíku lékařského, který se pěstuje nejen v Evropě, ale i v Japonsku a Spojených státech, by lidé mohli odpočívat až na věky. Kozlík se používal už ve starověkém Řecku a i Hippokrates vyzdvihoval pozitivní účinky této rostliny. Má sedativní účinky a často se používá ve formě tinktury, čajů, tablet či kapek. Opět se poraďte s lékařem, zda nehrozí negativní reakce s potravinami či léky.

Celozrnné potraviny

celozrnne_potraviny

Potřebujete vzpruhu? Zkuste dodat tělu komplexní sacharidy, které uvolňují serototin, neurotransmiter známý jako hormon štěstí. Celozrnné pečivo, vločky, quinoa či hnědá rýže navodí pocit klidu a pohody. Totéž platí o luštěninách – i ty mají podobné účinky na vaši nervovou soustavu.

Dnes s námi můžete soutěžit v naší letní soutěži http://leto.marianne.cz/ o voucher na kosmetiku Pevonia.

Další články