Reklama

4 cesty, jak zrychlit metabolismus i bez pohybu

Zrychlete svůj metabolismus a zhubněte pár centimetrů v pase i bez zvýšené fyzické aktivity. Samozřejmě že když přidáte pohyb, půjde to rychleji, ale pokud z nějakého důvodu nemůžete cvičit, inspirujte se následujícími tipy.
Napsal Ivana Ašenbrenerová Vydáno 09. leden 2014
4 cesty, jak zrychlit metabolismus i bez pohybu


Čokoládová injekce

shutterstock_71506189

Vědci z University of California v San Diegu zjistili, že konzumace čokolády byla často spojena s nižším indexem tělesné hmotnosti. Ve skutečnosti lidé, kteří snědli pět porcí čokolády týdně (myšleno pět čtverečků, nikoli celých balení), vážili zhruba o 2,5–3,5 kg méně než lidé, kteří čokoládu vůbec nekonzumují. Výzkumníci vysvětlují, že je to díky antioxidantům obsaženým v čokoládě, respektive v kakaových bobech. Ty prokazatelně zrychlují metabolismus.

Popíjejte

GLASS_OF_WATER

Ne nadarmo se říká, že hlad je někdy převlečená žízeň. Když jste dehydrovaná, buněčné funkce se zpomalují a váš metabolismus se zpomaluje také. Dietoložka Lauren Schmitt z Los Angeles tedy doporučuje, abyste hodně pila. Pak zhubnete jen tím, že budete dostatečně zavodněná. „Lidé, kteří vypijí denně osm šálků vody, spálí o 100 kalorií více každý den než ti, kteří vypijí o polovinu méně,“ říká. Pozor, na mysli máme nealkoholické nápoje – voda je ideální.

Snižte teplotu

woman-thermostat

Když je vám trošku zima, vaše tělo musí usilovněji pracovat, aby se ohřálo. Jedna studie zjistila, že lidé, kteří tráví čas v chladnější místosti, spálí až o 80 % více kalorií. „Otočte spínačem a snižte teplotu, aby vaše tělo mohlo rychleji spalovat,“ říká Scott Isaacs, endokrinolog z Atlanty. Samozřejmě že se nemusíte klepat zimou, stačí, když snížíte teplotu o pár stupňů, třeba jen o dva až tři.

Spánek

wake-up

Spíte-li v noci méně než doporučených sedm až devět hodin, váš metabolismus ‚najede‘ na klidový režim a nebudete spalovat. Podle odborníků se metabolismus při nedostatku spánku zpomalí až o 5 %. „Ztráta spánku vyvolává rozsáhlé hormonální změny, které vyvolají paradoxně větší chuť k jídlu,“ říká spoluautor studie Christian Benedict.

Další články

Reklama