Reklama

6 způsobů, jak se v podzimním počasí ubránit nachlazení

Spolu s prvním spadaným listím a dýňovým latté, je poslem podzimu také sborové posmrkávání všude kolem vás – v kanceláři, v obchodě i na zastávce. Je vůbec možné se před ním ochránit? Přinášíme vám šest tipů, jak si užít podzim bez strachu, že každou chvíli onemocníte.
Napsal Eliška Vrbová Vydáno 14. říjen 2016
6 způsobů, jak se v podzimním počasí ubránit nachlazení
Foto: Getty Images
 
1. Myjte si ruce
Tuhle radu už jste slyšela nejspíš milionkrát, ale je to to nejmenší a zdaleka nejúčinnější, co pro své zdraví můžete udělat. Odborníci radí mýt si ruce teplou vodou a mýdlem alespoň dvacet sekund nebo tak dlouho, jako když dvakrát za sebou zazpíváte „Hodně štěstí, zdraví“. Pravidelné mytí rukou nás ochrání před jednoduše přenosnými infekcemi. Neměla byste se ale bát říct svému okolí, aby si mylo ruce také. Tím ochráníte před nachlazením nejen sebe, ale zároveň i své blízké.
 
2. Udržujte kolem sebe čistotu
Nejvíce zrádná jsou zařízení, která používáme denně a často – mobily, počítače a zkrátka celkově pracovní plochy nebo třeba držadla ve veřejné dopravě. Jednoduchá rada zní: udržujte čisté to, co můžete a na to, co být čisté nemusí, zkrátka zkuste nesahat. A když už na to sáhnout musíte, vraťte se k tipu číslo 1.
 
3. Správně jezte
Když se ochladí, vaši imunitu mohou snížit zejména mléčné výrobky, sladké, kofein a předpřipravená jídla. Místo toho zařaďte do jídelníčku polévky ideálně s česnekem, zázvor a snadno stravitelnou zeleninu. Také pijte nevychlazenou vodu a horký čaj. Na podzim a v zimě byste se měla vyhnout přílišné konzumaci raw stravy, protože je hůře stravitelná, čerpá větší zásoby energie a oslabuje schopnost vašeho těla odolat bacilům. Na druhou stranu, pokud jíte v nějakém stanoveném režimu po celý rok, mělo by být vaše tělo odolné celkově bez nutných změn stravování vzhledem k ročnímu období.
 
 

Další články

Reklama