Reklama

Jak se dožít 100 let

Existuje lektvar dlouhověkosti? To sice ne, ale existují rady, které prokazatelně fungují. Zkuste je!
Napsal Vydáno 06. květen 2015
Jak se dožít 100 let

Hornatá oblast na Sardinii, řecký ostrov Ikaria, ostrov Okinawa v Japonsku, město Loma Linda na okraji Los Angeles a Nicoya v Kostarice, to jsou tzv. modré zóny, oblasti s vysokou koncentrací nejdéle žijících lidí na světě. Co mají jejich obyvatelé společného? Lidé tu často jedí čerstvé, jen minimálně potravinářsky upravené suroviny, často z místní produkce. Například na Kostarice jedí hodně fazolí, na Okinawě rádi servírují tofu. Kromě složení stravy se dlouhověkost přičítá i družným mezilidským vztahům, koníčkům a sportu… V knize Jak se dožít 100 let se autor Gene Stone pokusil některé osobnosti vyzpovídat a proniknout do jejich životního stylu. A zjistil například to, že:

Pivovarské kvasnice jsou skvělým zdrojem vitaminů B, proteinů a minerálů. Nedostatek vitaminů B zpomaluje trávení tuků, způsobuje poškození vlasů, pleti, nervů, krevních buněk a imunitního systému.

Slepičí polévka je nejen skvělá proti nachlazení, ale podle japonského výzkumu dokáže působit i proti vysokému krevnímu tlaku.

Studená sprcha každé ráno umí zlepšit krevní oběh, podporuje imunitu, posiluje pokožku a zlepšuje náladu. Pokud se na otužování necítíte, začněte pomalu, nejdříve se třeba omývejte studenou žínkou nebo si nejprve namočte jen hlavu.

Přátelé jsou životní nutnost. Styky s přáteli mohou snížit stres a úzkost. Podle jedné studie mají lidé, kteří mají podporu rodiny a přátel, méně zánětlivých látek v krvi.

Česnek by vám doma neměl chybět. Je to silný antioxidant a antibiotikum.

Depositphotos 3266525 s

Čínské byliny jsou skvělé. Alespoň podle Číňana Li Ching-Yuena, který údajně zemřel ve věku 256 let. Takže pijte ženšenový čaj, který chrání játra, jídla kořeňte kajenským pepřem, který blahodárně působí na srdce a léčí trávicí problémy, nezapomínejte také na zázvor, který uklidňuje žaludek… Li Ching-Yuen po sobě nechal ještě další tahák dlouhověkosti: „Zachovej si klidné srdce, seď jako želva, choď čiperně jako holub a spi jako pes.“

Šlofíček‘ během dne není známkou lenosti, ale prozíravým způsobem, jak být zdravější. Krátký dvaceti- až třicetiminutový spánek během dne dokáže občerstvit a nabudit tělo i mozek k dalším výkonům. Chcete další efektivní tip? Těsně před usnutím vypijte šálek kávy. Účinek kofeinu se totiž dostaví až po dvaceti minutách – takže se probudíte odpočatí a s novou energií.

Mějte sami k sobě pozitivní přístup. Ten můžete projevit i tak, že k sobě budete vlídně promlouvat. Když budete unavení, v duchu si řekněte: „To je v pořádku, odpočiň si.“ Když se vám něco povede, pochvalte se: „Dobrá práce!“ Prostě si vezměte k srdci to známé rčení vtip o tom, že se musíme pochválit sami, když to nikdy jiný neudělá.

Jezte probiotika. Ať už ve formě tofu, miso polévky, jogurtů, kysaných nápojů, kysaného zelí či kombuchy. Abyste viděli výsledky, musíte něco z toho konzumovat každý den (a po týdnu uvidíte zlepšení). Probiotika mají pozitivní vliv na střevní mikroflóru a pomáhají zvyšovat přirozenou imunitní schopnost organismu.

Běhejte nebo se hýbejte tak, abyste se zadýchali. Pohyb není cvičením, pokud se nezadýcháte. Půlhodinová mírná aktivita pětkrát týdně má samé pozitivní účinky: snižuje riziko srdečních chorob, onemocnění cukrovkou, vysokým krevním tlakem, rakovinou tlustého střeva a prsu, zmírňuje deprese a zlepšuje psychickou pohodu.

Kristýna Mazánková

Další články

Reklama