Reklama

Jak shodit kila a při cvičení se nenudit II

Pilates už jste asi vyzkoušeli, ale co pilates na cvičebních strojích? Jak takové cvičení vypadá, nám popsala Zuzana Davidová, instruktorka pilates na reformerech z More Than Pilates.

Napsal Markéta Kronovetrová Vydáno 27. listopad 2012
Jak shodit kila a při cvičení se nenudit II

V čem je vaše cvičení jiné?

Nejprve bych ráda představila Pilatesovu metodu. Je to sice známé cvičení, ale pro jistotu… Zlepšuje kontrolu nad tělem, posiluje ho a zlepšuje jeho ohebnost. U pilates se musí i přemýšlet a koncentrovat se na cvičení, vychází ze šesti principů: plynulost, preciznost, koordinace pohybu, dýchání, položení pánve v neutrální poloze, stabilizace lopatek a ramen. Proto je pilates cvičení nejen pro tělo, ale i mysl. Posiluje a protahuje svalstvo, proto se svaly zeštíhlují a nezvětšují se jako při posilování. Jsou to hluboké stabilizační svaly, které se při běžném pohybu nezapojují. Pilates je vhodné pro všechny skupiny lidí – sportovce, důchodce, těhotné ženy nebo ženy po porodu, obézní i pacienty po úrazu, kteří potřebují rehabilitaci.

pilates1

A jak je to s pilates na cvičebních strojích?

Díky reformerům, které máme u nás ve studiu More Than Pilates, je pilates intenzivnější než metoda na podložkách. Reformer funguje na základě pružinového systému, který je umístěn ve vodorovném rámu. Díky těmto pružinám jde cvik zjednodušit, ale i ztížit, proto je reformer vhodný pro velmi širokou škálu klientů s různými potížemi nebo i pro lidi úplně zdravé, kteří si chtějí zacvičit. Na reformerech je možná mnohem větší škála cviků než na podložkách, cvičení a pilates hodiny jsou tedy variabilnější a můžou být dynamičtější než na podložce.

pilates2

Cvičíte vy sama?

Cvičím skoro každý den, mám daleko víc energie, jsem optimističtější – zázračné endorfiny :) –, mám správné držení těla, mé svaly jsou pevné a pružné. Jelikož mám problémy se zády, toto cvičení je pro mne skvělé jak z rehabilitačního, tak i z posilovacího hlediska.

pilates4

Další články

Reklama