Reklama

Jak shodit kila a při cvičení se nenudit IV

Máte rádi cvičení, při kterém si zatančíte? A zkoušeli jste kromě zumby například PortDeBras? Představila nám ho Tereza Semrádová.

Napsal Markéta Kronovetrová Vydáno 11. prosinec 2012
Jak shodit kila a při cvičení se nenudit IV

Tereza Semrádová je lektorkou a spolumajitelkou pohybového Studia Fascinace v Praze 1. Vystudovala taneční konzervatoř, je absolventkou školy SABONGUI PILATES ACADEMY, Ron Fletcher Towelwork, PilatesInstitute, kurzů Funkční anatomie, personálního tréninku v těhotenství a po porodu, cvičení pro těhotné a po porodu.

Můžete představit cvičení PortDeBras čtenářkám, které o něm zatím moc nevědí?

Je to tanečně posilující skupinové cvičení. Střídají se protahující a posilující prvky. Klientky, které jsou ‚vyskákané‘ z jiných forem podobných cvičení, se zde přeladí na klidnější notu. Více si užívají překrásných volnějších písní. Posílí se zde zádové svaly, všechny svaly nohou, krásně se formuje zadeček, zlepší se držení těla. Přitom všechny klientky u nás protáhnou zkrácené svaly, zlepší koordinaci pohybu paží a nohou, a hlavně – cítí se žensky, protože ladné pohyby jsou na ženách krásné. PortDeBras je zařazeno do skupiny cvičení Body & Mind, což v překladu znamená propojení těla a mysli. Neočekávejte na cvičení těžké a náročné choreografie, v první řadě by měla být lekce určena pro širokou veřejnost, dále je koncipována tak, aby nadchla a bavila. Na lekci je velmi důležitá hudba, která není pouze doplňkem, ale určuje rytmus a náladu celé hodiny.

PortDeBras_2

Komu ho lze doporučit, a kdo by ho naopak zkoušet neměl vůbec?

PortDeBras bych doporučila všem ženám, které si jako malé holčičky přály být baletkami, ale mohou dorazit i muži. Dnes si na lekci mohou zavzpomínat a částečně si splnit sen z dětství. PortDeBras si zachovalo i pár pojmů z názvosloví klasického baletu, jako například mírný podřep – demi-plié – nebo vytažení na pološpičky – rélévé. Již samotný název Port de Bras v baletním názvosloví znamená pohyb paží. Je tedy jasné, že se bude jednat o posilování paží a zad. Nikdo se však nemusí bát, že by PortDeBras nezvládl. Všechny lekce, pokud není kurz uzavřen, jsou sestaveny tak, aby choreografie zvládl každý. Nemusíte se bát, že na lekci budete zvedat nohy někam k hlavě a lámat se v zádech. Dá se ‚baletit‘ i na mnohem jednodušší úrovni s nohama na zemi.

PortDeBras je výborné, pokud chcete krásně vytvarovat svaly, posílit zádové svaly a mít krásný rovný postoj.

PortDeBras_3


Jak vypadá hodina?

PortDeBras lektor na lekci cvičí všechny choreografie před vámi, začíná se nejjednoduššími choreografiemi tak, abyste si zvykli na základní postoj, pohyb, pozice a postupně se náročnost zvyšuje. Při cvičení se i částečně zapotíte, ale oproti jiným fitness lekcím zde zůstáváte v cardiozone, a proto je efekt spalování tuků a následně hubnutí velmi viditelný, za prvé díky úbytku tuku a za druhé díky rovnému postoji, díky němuž si ihned (na oko) uberete alespoň 3 kila.

PortDeBras_4

Jak se při cvičení cítíte?

PortDeBras vás uvolní a dostane do příjemné a radostné nálady, nejen díky uvolňování hormonu endorfinu, ale i díky příjemné hudbě a krásným ladným pohybům. Cviky volně přecházejí a plynou a vy si ani nevšimnete, že posilujete a hubnete. Lekci si prostě užijete od první písničky po poslední a nebudete chtít skončit. Protančíte se až domů a je dost možné, že v MHD na vás budou koukat jako na blázna, když se budete smát na svět kolem sebe a třeba si nečekaně v tramvaji stoupnete na rélévé – na špičky.

Další články

Reklama