Reklama

Make-up z Barrandova

Značka Dermacol je jako krásná žena ve středním věku. Ví, co ji sluší, co se pro ni hodí a co si může dovolit. U jejího zrodu stála v roce 1966 Olga Knoblochová. Jak to tehdy vlastně bylo?
Napsala Soňa Kotulková Vydáno 04. listopad 2014
Make-up z Barrandova

Olga Knoblochová vypráví: "Do Ústavu lékařské kosmetiky přišla lékařka s malou dcerou, která měla na obličeji a v dekoltu velký névus (mateřské znamení). Tehdy se jeho odstranění ještě neprovádělo a bylo možné ho pouze zalíčit vhodným barevným krémem – make-upem. Ve filmovém studiu Barrandov v Praze byla výborná laboratoř pro filmová líčidla. Proto jsme oslovili jejího vedoucího inženýra Boublíka o vyrobení krycího make-upu, který lidem s podobným problémem pomohl. Podařilo se, make-up v deseti barevných odstínech byl na světě.“

Jak vznikl název Dermacol? Jednoduše: DERMA (kůže) a COLOR (barva) = DERMACOL.

Nový make-up začal mít úspěch. Olga Knoblochová začala spolupracovat s Filmovým studiem Barrandov (FSB), zároveň musela lidi, kteří ho potřebovali naučit s make-upem zacházet. 

Dermacol se začal vyvážet do všech evropských zemí nejen východních, ale i západních. V roce 1969 byla prodána licence na klinicky testovaný a extrémně krycí MAKE-UP COVER (jeden z prvních v Evropě i na světě) do Hollywoodu.

"Měla jsem krásný kosmetický salon ve Filmových studiích Barrandov. Často jsem tu líčila pro kamerové zkoušky nejen pro film, ale také pro televizi," vzpomíná Olga Knoblochová.  

A protože když se0 líčíme, musíme se i odličovat a pečovat o pleť, bylo nutné rozšířit řadu Dermacol o přípravky pěstící kosmetiky, odličovací prostředky, péči o pleť a dále o přípravky pro péči o tělo a přípravky pro všechny typy pletí.

Díky své tradici stojí dnes značka Dermacol stojí na pevných základech a má z čeho čerpat.  

Další články

Reklama