Reklama

Obrňte se proti zimě III: vitaminy

Taky jste si všimli, že někteří lidé jsou i v zimě nabití energií? Jednou z možností, jak se udržet fit i v chladných dnech, je dostatečný přísun vitaminů. A neznamená to, že byste měli polykat tuny pilulek!

Napsala Gabriela Trnková Vydáno 29. leden 2013
Žena se dvěma jablky Žena se dvěma jablky

Zimní měsíce dávají našemu imunitnímu systému pěkně zabrat. Pokud ale nebudeme zapomínat na pestrou stravu bohatou na vitaminy, pohyb a dostatečný spánek, můžeme předejít běžným nemocem, bolestem hlavy i únavě. Přinášíme několik tipů, jak získat energii, i když dny jsou chladné a chybějí nám sluneční paprsky!

1. Nezapomínejte na čerstvou zeleninu a ovoce
Do ovoce a zeleniny se vyplatí investovat i v zimních měsících, kdy je naše tělo zvláště potřebuje. Pokud máte pocit, že zelenina a ovoce v supermarketech dovážená z druhého konce světa není tak kvalitní, doporučujeme objednat si BIO bedýnky. Internetové obchody nabízejí bedýnky od tuzemských farmářů a v zimních měsících většinou doplňují zboží od slovenských, maďarských nebo italských biozemědělců.
www.freshbedynky.cz
www.zdravicek.cz
www.countrylife.cz
www.bedynky.cz

vit_bedna

 

2. Zaměřte se na ‚céčko‘
Výborný pomocník v boji proti nachlazení a ‚podpora‘ imunitního systému! V zimě vsaďte třeba na brambory, kyselé zelí, kapustu, brokolici, petržel a samozřejmě na citrusové plody. Když vám vitamin C skutečně schází, můžete ho doplnit například pomocí šumivých tablet Additiva Vitamin C s pomerančovou příchutí. Ani s vitaminy bychom to neměli přehnat, proto nezapomínejme na doporučené denní dávky. U vitaminu C je to 60 mg.

vit_citrusy

 

3. Doplňujte vitaminy A, B, E
Jste v zimě často nachlazená nebo máte pocit, že jste stále unavená a ‚bez šťávy‘? Možná vám chybějí vitaminy, s jejichž pomocí se tělo dokáže lépe bránit nemocem. Vitamin A, důležitý pro látkovou výměnu, najdeme nejen v játrech, ale i v mrkvi, ve špenátu nebo v mangu. ‚Béčko‘, především vitamin B₆, je důležité mimo jiné pro náš nervový systém. Obsahuje ho třeba zelenina, vejce, vepřové maso a mléko. Vitamin E má protizánětlivé účinky a zvlášť v zimě je to důležitý bojovník i za naši krásu: pomáhá proti rozpraskaným rtům a polámaným vlasům. Najdeme ho například v mléce, vejcích nebo ořeších.

vit_mleko

 

4. Pijte ovocné a zeleninové šťávy
Okuste třeba přírodní šťávy Vitaminátor, které pomáhají detoxikovat organismus. Když si je dopřejeme ráno nalačno, výborně nastartují metabolismus. Nás zaujala kombinace chutí jablko-celer. Tato zelenina obsahuje řadu vitaminů a minerálů, díky vysokému obsahu draslíku působí příznivě proti stresu. Může vám pomoci, i pokud se snažíte shodit přebytečná kila (www.vitaminator.cz). Výborné šťávy si můžete s odšťavňovačem vyrobit i doma, navíc si vyberete příchuť ‚na míru‘. Mrkněte třeba na www.mall.cz, určitě najdete ten pravý!

vit_stava

 

5. Spěte, hýbejte se a užívejte si
Ani vitaminy nejsou samospasitelné. Je důležité, abychom tělu zajistili pravidelný spánek a dostatečný odpočinek. Na druhou stranu ani v zimních měsících nevynechávejte svůj oblíbený sport. Skvělé je ‚zařádit si‘ na čerstvém vzduchu, věřte, že víkend s přáteli nebo rodinou na horách vás dokonale nakopne!

vit_odpocinek

Další články

Reklama