Reklama

Víte, jak bojovat proti unaveným očím?

Práce v klimatizované kanceláři, celodenní civění do počítače a večerní sledování televize. To vše se projevuje na únavě a pálení očí. Poradíme vám, jak dostat oči zpátky do formy!

Napsala Zuzana Hošková Vydáno 04. únor 2013
Relaxující žena Relaxující žena

Máte správně monitor?

Určitě to znáte. Máte práce jak na kostele, a soustředěně se tak díváte do zářícího monitoru a snažíte se od něho oči raději ani neodlepit. Věděli jste ale, že oči přilepené na obrazovku způsobí, že zapomenete dokonce i mrkat? Následkem je vysušená oční sliznice a oči, které pálí a svědí. Jak tomu jednoduše předejít? Jako první zkontrolujte polohu obrazovky a upravte ji tak, aby vaše oči byly lehce sklopené. Sliznice nebude nadměrně vysychat a vaše oči se tolik neunaví.

woman-in-office

Vyzkoušejte mikromasáž

Cítíte tlak na očích a bolí vás hlava? K tomu všemu vás zkrášlují červené oči a otoky? Zajděte si na lymfomasáž, která rozproudí mikrocirkulaci. Svěřte se do péče zkušené kosmetičky. Mikromasáž okolí očí se skládá z dvaceti fází a trvá přibližně patnáct minut. Kromě toho, že vám zmírní otoky, pomůže redukovat i drobné vrásky. Jemnou masáž můžete vyzkoušet i v domácím prostředí. Stačí vám k tomu obyčejné vklepávání krému do kontur kolem očí. Dejte si však pozor na tření a potahování kůže. Okraj oka proto jen lehce zatlačte prstem. Docílíte tím uvolnění lymfatických cest.

Čtyři jednoduché cviky

K posílení svalů a uvolnění únavy očí používají jogíni neobvyklé cviky – a vy je můžete nenápadně zvládnout třeba i v kanceláři.

1. Oběma palci 10× lehce tlačte na bod, který se nachází u kořene nosu (tam, kde začíná obočí). Zavřete víčka a pohybujte okem doprava a doleva. Pak nahoru a dolů.

2. Posaďte se na židli nebo na postel. Dlaně nejdříve třete o sebe, až ucítíte teplo. Zakryjte jimi oči, předkloňte se a hlavu opřete do dlaní, abyste cítili jemný tlak. V této pozici vydržte dvě minuty. Uvolníte si tak zároveň i ztuhlou krční páteř.

3. Začněte šilhat. Natažené ukazováčky přikládejte a oddalujte na délku paže v rychlém tempu ke kořeni nosu. Očima špičky prstů sledujte.

4. Podepřete si obličej rukama a přibližně 30 sekund hýbejte očima. Podívejte se vpravo, pak vlevo, nahoru a dolů. Nakonec očima 5× zakružte.

Další články

Reklama