Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Marianne bydlení

Nákupy ze zahraničí

Objevte kouzlo a výhody nakupování na zahraničních e-shopech. Vybrali jsme pro vás originální produkty, které v žádném českém obchodě nenajdete!

Redakce Marianne | 25. 02. 2013

Proč nakupovat z ciziny?

Exkluzivita

Nejčastější motivací k nákupu na zahraničních internetových obchodech je nedostupnost výrobku u českých prodejců. Velké množství firem své zboží do ČR nedodává a ani se k tomu nechystá. Na zahraničních e-shopech tak můžete najít produkty od velmi známých designérů a firem až po drobné prodejce a malá studia, která často nabízejí velmi originální design za příznivé ceny.

Jednoduchost

I se základní znalostí angličtiny dokážete v cizích internetových obchodech nakoupit. Postup nakupování je v zásadě velmi intuitivní a mnoho serverů disponuje podrobnými návody, jak na to. Navíc můžete využít moderní internetové překladače, jako je Google Translator.

Výhodná cena

I přes poštovné z ciziny vyjde zboží v tuzemských obchodech mnohdy dráž kvůli marži prodejců. Většina zahraničních e-shopů uvádí výši poštovného do ČR a ani doprava zdarma není výjimkou. Před nákupem si tak vždy nejprve zjistěte, zda je výrobek dostupný v ČR (na stránkách výrobců je vždy seznam prodejců), a ceny porovnejte. Obecně méně výhodné jsou nákupy v e-shopech v zemích mimo EU kvůli výši DPH a clu.

Zásady nakupování

  1. Bezpečnost Nejprve si ověřte, že nákup v daném obchodě je bezpečný. Seriózní e-shop uvádí všechny informace včetně kontaktů, obchodních podmínek a informací k ochraně osobních údajů. Pomoci vám mohou i recenze od zákazníků.
  2. Postup Samotný proces nákupu bývá velmi jednoduchý. Někdy je nutné vytvořit si na e-shopu účet. Vybrané zboží vložíte do virtuálního nákupního košíku, poté vyberete místo doručení zásilky a následně se zobrazí výše poštovného a celková cena zásilky. V dalším kroku většinou již vyberete způsob platby a objednávku potvrdíte. Na e-mailovou adresu vám přijde potvrzení.
  3. Po nákupu Zkontrolujte si na svém účtu, zda odešlá částka za nákup opravdu souhlasí. V případě potřeby reklamace se řiďte podmínkami e-shopu, které si ale nastudujte již před nákupem.
  4. Problémy V případě dotazů se podívejte do sekce FAQ, pro řešení problémů slouží tzv. customer service či help desk.

Mějte přehled!

Na většině e-shopů se můžete zaregistrovat k dostávání newsletterů e-mailem. Stejně tak si můžete objednat papírový katalog domů. Využijte tyto možnosti a nakupujte výhodněji!

Malý slovníček

shipping – doprava, poštovné • customer service – zákaznický servis • shopping bag – nákupní košík • delivery – způsob doručení • returns and exchanges – reklamace a výměny • terms of use – obchodní podmínky • payment methods – způsoby platby • order tracking – sledování objednávky • privacy policy – ochrana osobních údajů • currency – měna • FAQ – často kladené otázky • cancelling – zrušení, stornování