Reklama

ANKETA: Co pro mě znamená móda?

České ženy, pro které je móda nejen zábava, ale věnují se jí s profesionálním zaujetím. Zeptali jsme se jich, co pro mě móda znamená a kde nakupují ty nejzajímavější módní kousky.
Napsal Vydáno 22. srpen 2016
ANKETA: Co pro mě znamená móda?
Martina Šmuková, modelka a ředitelka nadace Pink Bubble: 
Kdo je vaší módní ikonou?
Mou nejzásadnější ikonou a inspirací je moje krásná, vždycky elegantní maminka. Co si pamatuju, poklony jí skládali mí spolužáci, stejně jako její vrstevníci. Spoustu oblečení si sama navrhovala a k dokonalosti dotáhla originálním doplňkem nebo šátečkem, dodnes nechce mít na sobě nic, co má ještě někdo jiný jenom proto, že se to nosí. A to máme společné. Já jsem jen o dost pohodlnější. Čím rafinovanější modely jsem totiž coby modelka fotila a předváděla, tím bylo moje oblečení v civilu jednodušší. A to mi zůstalo, základem mého šatníku jsou bílá trička, pánské košile, džíny. 
 
Martina Matyášová, stylistka a hair stylistka: 
Co dokáže móda?
Módou umocníte svoji osobnost, pohrajete si s emocemi. Mě inspirují reální lidé na ulici. Pozoruju je a mnoho z nich ve mě zanechá cosi, co se pak snažím promítnout do svých stylingů nebo účesů a střihů. Inspiruje mě minulost a silná desetiletí. Miluju konec sedmdesátek a rockově bohémský styl s nádechem hippie. Sama nosím lokální návrháře a vintage second handy – stylové kousky s historií dokonalost nových věcí příjemně shodí. Mým oblíbeným místem je malý vintage store na Vinohradech Fifty Fifty, ve kterém vždycky něco objevím. Z českých návrhářů mám ráda Polanku, Denisu Novou a Odivi, z komerčních značek preferuji Levi's a Diesel. A ulítávám na zajímavých a kvalitních slunečních brýlích a špercích. 
 
Nicol Moravcová, blogerka: 
Je móda povrchní?
Ne, je to projev osobnosti a sebereflexe vůči okolí. Módou nejen ukazujete, jakou máte náladu, finanční situaci nebo na jakou se chystáte příležitost. Je to hlavně důkaz sebelásky, kterou se dnes a denně zahalujete. Vnímám oblečení už od malička jako důležité rozlišovadlo, ať už co se týká vkusu, čistoty nebo jen estetiky. Je to skvělý komunikační nástroj. Na shopping ráda vyrážím nejčastěji do Lindexu a Reserved, kde si do šatníku pořídím něco nového za pár korun. Jde sice o trendové, sezonní záležitosti, ale o to větší mi to udělá radost. 
 
 
 
Petra Rysová, marketingová manažerka outletového centra Fashion Arena: 
Co vás inspiruje?
Velkou módní inspirací je pro mě Francie. Osobitý styl Francouzek, který je elegantní, šarmantní, ale zároveň plný barev a nenudí, mi neustále připomíná, že žena má být především ženou. Stačí si trochu pohrát s doplňky, nebát se experimentovat a hlavně si uvědomit, že oblečení reprezentuje naše vlastní já. Jsem ráda, že se vrací zpět doba zakázkově šité módy. Mít v šatníku pár kousků dokonale padnoucího oblečení a zároveň vědět, že je to kvalitně zpracovaný originál stojí opravdu za to. Když si chci udělat radost a má dost času, chodím si vybírat metráž do obchodu Par Excellence v centru Prahy. Dává mi to volnost si zvolit materiál, barvu a vzor látky podle mého vkusu a nemusím se při výběru oblečení přizpůsobovat nabídce obchodů. 
 
Ina T., blogerka: 
Proč vás baví především čeští návrháři?
Oceňuji jejich boj proti zažitým konvencím a hledání zajímavějších cest. I já mám ráda neotřelost a originalitu, proto je mou práci stěžejní české návrháře všemi silami podporovat. Nadšeně spolupracuji s ateliérem Designu oděvu a obuvi pod vedením Liběny Rochové. Jejich oblečení ráda nosím. 
 
Veronika Evans, spolumajitelka Alae Group: 
Jak nakupujete?
Vždy doporučuji pořídit si do šatníku několik stěžejních kousků, které se dají navzájem kombinovat a doplňky přizpůsobovat daným příležitostem. Denně se pohybuji v showroomu plném oblečení a součástí mé práce je modely zkoušet a nosit. Jinak ráda nakupuji v Londýně, kde jsem jedenáct let žila a vím, kde najít skryté poklady. V praci chodím do Concept Storů zaměřených na mladé návrháře, neodolám obchodům jako je Karen Millen, Stefanel a Zara.
 

Kristýna Mazánková

Reklama