Reklama

Kabelka na míru? Jde to.

Jsme závislé na našem těle. Nemyslím to tak, že bez ideálního těla se hroutíme. Naše tělo musíme napasovat do věcí a velikostí, které jsou v obchodě k mání. Jakmile máme někde něčeho víc nebo míň, je to problém. Platí to i pro kabelky?
Napsal Edita Langpaulová Vydáno 21. květen 2013
Kabelka na míru? Jde to. Kabelka na míru? Jde to.

Asi nás nenapadlo nikdy uvažovat nad tím, že kabelka by se měla přizpůsobit našim potřebám. Naopak my děláme všechno pro to, abychom si oblíbenou kabelku mohly vzít. Takže pěchujeme velké množství věcí do malých kapsiček a prohýbáme se pod tíhou neplánovaných nákupů.

Značka Franco Arazzi

Výtvarnice Jitka Arazimová a Olina Francová přede dvěma lety přišly s nápadem šít vlastní kabelky. Založily značku Franco Arazzi, což je složenina jejich jmen a jména ulice Italská, kde mají ateliér. Protože obě toužily po zajímavé a cenově dostupné kabelce, a díky svým zkušenostem se šitím oděvů, se pustily do hledání tajemství ideální kabelky. „Poptávaly jsme se, studovaly odbornou literaturu, ale hlavně jsme na to šly selským rozumem kombinovaným s naším výtvarným vzděláním. Kreslily jsme, vymýšlely střihy a šily prototypy z látek…“ Prvních dvacet kabelek si rozdělily mezi sebe, ovšem další kousky na sebe nenechaly dlouho čekat. Nápadů mají zatím víc, než kolik jich stačí realizovat.

Screen_shot_2013-05-21_at_16.46.33

Funkční kabelka

Značku Franco Arazzi mají v oblibě převážně ženy, které chtějí něco opravdu originálního, nebojí se vybočit z průměru nebo je neuspokojuje diktát módních trendů. „Šijeme hlavně na zakázku. Zákaznice si vybere materiál a barvu nebo kombinaci barev. Kabelku si vyzkouší, velikost se může přizpůsobit výšce její postavy. Standardně každá kabelka obsahuje kapsu na mobil, karabinku na klíče a odepínací koženou taštičku na zip, která se dá nosit i samostatně, buď v ruce, nebo připnutá k poutkům na pásku kalhot. Kapsa na mobil se na přání zvětší či zmenší. Už jsme šily navíc i závěsnou taštičku na cigarety.“ U některých kabelek není klasické ucho, ale ovál prostřižený do vlastního tvaru kabelky, který je vyztužen provazem. Váha obsahu je tak rovnoměrně rozložená a kabelka dobře drží na rameni.

"Naše kabelka na sebe prvoplánově nestrhuje pozornost zbytečnými efekty, ale podtrhuje a dotváří siluetu postavy“

Značku dělá know-how

Estetickým prvkem hnačky Franco Arazzi je kompaktní tvarové řešení, a ne spousta neorganických prvků jako kroužky, přezky a cvočky, které nejen rozbíjejí tvar, ale i přidávají na váze. „Naše kabelka na sebe prvoplánově nestrhuje pozornost zbytečnými efekty, ale podtrhuje a dotváří siluetu postavy,“ říká Olina Francová.

Zajímá vás, jak je možné udělat z nápadu, který vás baví, úspěšné podnikání? Začínaly jen s malými investicemi do průmyslového šicího stroje a kůží. Prodávají a pracují v ateliéru, s prodejem v jiných kamenných obchodech mají špatné zkušenosti. K prodeji využívají také vlastní e-shop na www.francoarazzi.cz. Dnes dokážou zákaznicím ušít kabelku podle 50 vzorů a ve 12 barvách. Pokud si ženy nechtějí lámat hlavu s vlastní invencí, vybírat mohou z limitovaných edic. I u těch mají záruku, že jejich nová kabelka nezapadne a že budou mít spolehlivý kousek k pohodlnému nošení.

Reklama