Reklama

Dita Lyner říká: biokosmetika není jen drahá nálepka

Dita je normální žena, která miluje svoji práci a život. Přestože v životě pracovala v úplně jiných oborech, teď s manželem dováží vysoce kvalitní biovýrobky z oblasti dekorativní kosmetiky, vůní a parfémů, hygienických potřeb pro ženy i oblečení. Umí vykládat karty, vyzná se ve feng-šuej a učí kundaliní jógu.
Napsal Ivana Ašenbrenerová Vydáno 18. srpen 2014
Dita Lyner říká: biokosmetika není jen drahá nálepka


Když si kupujeme kosmetiku, na co bychom si měli dávat pozor?

Do kosmetických výrobků jsou přidávány podle mého názoru vysoce nebezpečné látky. Jedná se zejména o parabeny, ftaláty, toluen, aceton, chlor, který se mění na dioxan, a spousta dalších. Kosmetika je testovaná jen na svůj konkrétní výrobek, avšak již nejsou testovány nežádoucí účinky výrobků mezi sebou. Například doma uklízíte a používáte jeden druh chemie, pak si natřete ruce jiným chemickým koktejlem a výsledkem může velmi často být alergická reakce. Co teprve při použití kombinace krém, podkladová báze, make-up, pudr…

08883401_Laura_Lorenzo_Emozione_50ml

Je tedy bezpečnější a zdravější kupovat biokosmetiku, o které se obecně ví, že se při její výrobě nepoužívá žádná chemie?

U výrobků s označením bio máte jistotu, že například výše uvedené látky přípravky neobsahují. Jsou tedy šetrné k vám i k životnímu prostředí. Všechno, co použijeme na sebe i v domácnosti, se vrací zpět do koloběhu přírody. Příroda i naše těla mají jen určitou kapacitu chemické látky zpracovat a přitom zůstat v rovnováze, tedy zdravá. Jakmile je tato kapacita překročena, naše těla i příroda onemocní.

Pokud jde o vůně, respektive parfémy, jak lze vyrobit přírodní vůni bez chemie?

Víte, nejsem chemik a u parfémů se složení neuvádí, avšak od našeho výrobce vím, že používají esenciální oleje, alkohol a další látky, které povoluje bio certifikace. Je neuvěřitelné, co všechno je možné zamíchat do konvenčních vůní. Když jsem to začala studovat, docela mne polil pot. Obzvlášť ženy, a těhotné především, by se konvenčním vůním měly absolutně vyhnout.
U vůní, které jsou certifikované bio, jsou použity pouze povolené složky a rozhodně tam nejsou zdraví škodlivé látky. Bioparfémy mají svůj původ v přírodě, takže tam najdeme vůně z přírody, zejména z její rostlinné říše. Ta je přece úžasně rozmanitá, tudíž máme z čeho čerpat. Možná je načase vyměnit Chanel 5 za vůni růže damašské.

zuii-day-20011362

Mají o přírodní či bio kosmetiku české ženy podle vás zájem? Co je pro ně stěžejní: cena, nebo zdraví?

Ženy se pomalu začínají zajímat i o zdravou kosmetiku. Mezi přírodní a bio je však obrovský rozdíl. „Přírodní“ je mnohdy jen název, naproti tomu „bio“ je certifikace s minimálním podílem biosložek a s přesně certifikovaným kompletním složením. Mnoho lidí se domnívá, že bio je jen drahá nálepka. Já vím, že to je jinak. Lidé, které jsem v tomto oboru dosud potkala a kteří obchodují s biovýrobky nebo vyrábějí potraviny, kosmetiku, oblečení v kvalitě bio, jsou úžasně milí. Většinou za sebou mají zkušenosti s konvenčními produkty a něco je přivedlo k biu, chtěli něco změnit u sebe a začít podnikat slušně i v souladu s přírodou. Bio je životní styl, je to způsob, jak převzít odpovědnost za svůj život, za své okolí i planetu. Zdraví vychází z harmonie. Jestliže konzumujeme a dáváme na sebe uměle vytvořené chemické látky, tuto harmonii porušujeme a dříve či později tělo i příroda odpovědí nemocí. Myslím, že čekat na nemoc je škoda. Je to jen na nás. Co sníme a použijeme na sebe i v domácnosti, se nám opět vrátí do přírody. Jak za pár let bude vypadat, když tam budeme vracet jen chemii?

Zajímají se o zdravé výrobky a biokosmetiku ženy za našimi hranicemi více?

Za hranicemi směrem na západ, je trh s biovýrobky rozhodně větší a lidé jsou lépe a více informováni. Ženy mnohem více vyhledávají výrobky zdravé a biovýrobky v oblasti pěsticí kosmetiky, a třeba i barvy na vlasy. U nás jsme zatím tak daleko nedošli, ale myslím, že se to rok od roku lepší.

Více na www.bioboutique.cz/store/, http://www.jogadita.cz/www.zuiiorganic.cz

Další články

Reklama