Reklama

30 ranních rituálů pro šťastnější život

Vyberte si ty své, inspirujte se a poskládejte si skvělé ráno!
Napsala Ivona Horváth Souralová Vydáno 01. listopad 2016
30 ranních rituálů pro šťastnější život

Foto: Pexels

1. Svíčka po ránu
Svíčku si často zapalujeme večer, máme ji spojenou s dlouhými zimními večery. Nicméně stejně tak se hodí i k tmavým zimním ránům – její plamínek, popřípadě vůně, dodá pokoji úplně jinou energii a lépe vás přenese do relaxační či meditativní nálady.
 
2. Teplá voda s citrónem
Je to mnohými vyzkoušený a dosud asi nejpopulárnější způsob, jak ráno nastartovat metabolismus. Je to jednodušší, než připravit čaj, a příjemnější, než pít na lačno studenou vodu. A navíc je to první dávka vitamínů, kterou tělu dáte.
 
3. Jóga
Nebo klidně jen protahování v posteli. Ať už zvládáte složité asány, nebo stěží v předklonu dosáhnete prsty na zem, ranní protahovací chvilka má své opodstatnění. Je to pomalé probuzení do aktivní fáze dne, je to příprava na vše, co budete muset zvládnout, je to rituál, při kterém zahřejete tělo a mysl uvedete do soustředěného stavu. 
 
4. Zdravé smoothie
Smoothie je něco jako vitamínový balíček, je vhodné obzvlášť pokud si hned po ránu nepotrpíte na velké snídaně. Ať už se pustíte do jeho výroby, nebo si ho koupíte cestou do práce, dodá vám nejen dávku zdraví, ale i příjemný pocit, že pro sebe děláte něco extra.
 
5. Kontakt s přírodou
Je jedno, že jen zíráte chvilku z okna za obzor, nebo se vydáte na kratičkou procházku, obejmete strom, pohladíte orosenou trávu, nastavíte tvář ostrému vzduchu. Kontakt s přírodou působí jako balzám na smysly, ale zároveň je bystří. Někdy přitom jen stačí otevřít okno a pustit do svého domova čerstvý vzduch. 
 
6. Čtení
Zapomeňte ráno na scrollování v Instagramu nebo na facebooku a místo toho se ještě na chvilku začtěte do knihy nebo aspoň do oblíbeného časopisu. Povzbudíte tím svou imaginaci, kreativitu a dokonce i produktivitu, protože opravdové čtení (a ne jen přelétání očima) nikdy nemůže být ztraceným časem (na rozdíl od brouzdání na sociálních sítích).
 
7. Koupel
Tohle je něco pro požitkáře, kteří milují pomalá rána. Aby byl účink ještě lepší, můžete přidat pár kapek esenciálních olejů určených do koupele.
 
8. Příprava snídaně
Neodbývejte se a dopřejte si zdravou a vyváženou snídani. Co třeba plátek žitného chleba s avokádem a vajíčkem, nebo s kvalitní šunkou a zeleninou k tomu? Milovníci sladkého mohou vsadit na variace ovesných kaší či granolu s bílým jogurtem a medem. Nepodceňujte servírování, jezte u stolu a vyhraďte si aspoň 20 minut. Zaručujeme, že budete mít v bříšku jako v pokojíčku. 
 
9. Mytí a čištění pleti
Ano, večer se odličujete a pleť pečlivě vyčistíte a umyjete. Ale nezapomínejte na to ani ráno a věnujte jí pokud možno stejně důkladnou péči. Navíc je to aktivita, která vás nutí se soustředit na sebe, věnovat se sama sobě, čímž recipročně posilujete sebevědomí.
 
10. Venčení psa
Ideální ranní rituál, pokud máte čtyřnohého mazlíčka. Nahradí cvičení, posílí vzájemné pouto i pozitivní myšlení. A ten pocit, když jdete prázdnými ulicemi a jste plně při smyslech, zatímco město se teprve pomalu probouzí!
 

Další články

Reklama