Reklama

7 tipů pro více radosti a méně stresu!

Žonglujete mezi rodinou, společenským životem a zaměstnáním? Trochu stresu samozřejmě neuškodí, ale je fajn, když to nebudete přehánět. Není potřeba, aby vás naklonovali, zkuste začlenit tyhle jednoduché fígle do každodenního stereotypu.
Napsal Ivana Ašenbrenerová Vydáno 21. srpen 2014
7 tipů pro více radosti a méně stresu!


Pondělí:

Řekněte ne aspoň na jednu otázku nebo prosbu, kterou uslyšíte. Je to naprosto v pořádku, když si ujasníte priority. Není přece nutné, abyste každému vyšla vstříc. Poprosí vás sestra, abyste jí pohlídala děti, když chce zajít na zumbu? Zdvořile, ale pevně odmítněte se slovy: „Je mi líto, ale v tuhle dobu opravdu nemůžu.“

Úterý:

Čeká vás nějaký velký úkol? Rozdělte si ho na více menších úkolů, například: Vyluxovat. Uklidit koupelnu. Vyprat záclony. A podobně. Nemusíte všechno udělat v jedné hodině. Když si totiž uložíte sama sobě jeden velký úkol bez toho, aniž byste si stanovila časový harmonogram, je pravděpodobné, že neuděláte ve finále nic a budete nervóznější.

Středa:

Zaměřte se na kvalitní snídani, ve které budou potraviny bohaté na sacharidy, například ovesné vločky a celozrnný chléb. Ty navodí dobrou náladu díky tomu, že zvýší hladinu serotoninu, což je tzv. hormon štěstí regulující náladu.

Čtvrtek:

Použijte pravidlo 5 minut. Kdykoli máte pocit, že toho je na vás nějak moc, zavolejte manželovi, kamarádce nebo někomu blízkému. Uvolníte se, starosti budou hned menší a vy budete mít pocit, že na ně nejste sama.

Pátek:

Dopřejte si aktivní odpočinek. V nedávné studii uveřejněné v Journal of Physical Activity and Health se uvádí, že nedostatek času je hlavním důvodem pro to, že nemáte dobrou kondici a že se cítíte pod psa. Nemusí to být hodiny, stačí vyrazit na krátkou procházku, vyjet na kolo kolem bloku, ve kterém bydlíte, nebo si patnáct minut zatančit v obýváku – zvýší se vám krevní oběh a budete klidnější.

Sobota:

Udělejte něco jen pro sebe, z čeho budete mít radost. Přečtěte si knihu nebo si uvařte čaj a jen tak si poseďte na gauči.

Neděle:

Čas na mazlení a hýčkání. I když jste příliš unavená na sex, dopřejte si aspoň pár minut doteků se svým partnerem. Být s někým v objetí a dotýkat se ho může spustit uvolňování oxytocinu, hormonu, který vás zbaví napětí.

Další články

Reklama