Reklama

Toužíte po lepším sexu? Místo viagry miska ovesných vloček

Sexuologové, kardiologové i psychologové se shodují: to, co konzumujete, má vliv i na vaše sexuální zdraví. Jak říká Steven Lamm z fakulty New York University School of Medicine, v podstatě platí, že to, co je dobré pro vaše srdce, je dobré i pro kvalitu sexu.
Napsal Ivana Ašenbrenerová Vydáno 20. prosinec 2013
Toužíte po lepším sexu? Místo viagry miska ovesných vloček


Víte, které nejvíce ‚sexy‘ potraviny byste měla zařadit do svého jídelníčku (a do jídelníčku svého partnera)?

Grapefruit, pomeranče a broskve

Grapefruit

Podle průzkumu, který provedli odborníci na University of Texas Medical Branch, muži, kteří konzumují aspoň 200 miligramů vitaminu C denně, mají vyšší počet spermií a také pohyblivějších. Naopak velmi špatně na tom byli muži, kteří nejenže nejedli dostatek vitaminu C, ale navíc také hodně kouřili. Pozdější studie dokonce ukázaly, že neplodní muži, kteří začali užívat až 1000 mg vitaminu C denně, byli schopni oplodnit své partnerky po pouhých 60 dnech pravidelné konzumace vitaminu C. A u některých mužů byla plodnost obnovena už za čtyři dny!

Špenát

Spinach_2337460b

Je silným zdrojem hořčíku, který pomáhá rozšířit cévy, to tvrdí japonští vědci. Co to znamená v praxi? Lepší průtok krve do pohlavních orgánů, což zvyšuje vzrušivost nejen u mužů, ale i u žen. Špenát, stejně jako ostatní zelená zelenina, jako je brokolice, růžičková kapusta, kapusta, zelí, mangold a podobně, je dobrým zdrojem kyseliny listové a je oblíbenou ‚sexy‘ potravinou.

Semena a ořechy

mixed_nuts

Zvláště dýňová a slunečnicová semena, mandle, vlašské ořechy a další ořechy obsahují potřebné mononenasycené tuky, které tělo potřebuje pro tvorbu cholesterolu (ano, i ten potřebujeme) a také pohlavních hormonů, díky kterým funguje v těle cholesterol správně. Ostatně proč myslíte, že se kdysi dávno házely po novomanželích vlašské ořechy? Aby byl pár hodně dlouho plodný… Například pistácie umějí snižovat hladinu LDL (špatného) cholesterolu. Podle časopisu Annals of Internal Medicine snižují LDL také vlašské ořechy a mandle.

Fazole a jiné proteiny

bean-cat-img

Proteiny potřebujeme pro to, abychom udrželi váhu na uzdě. Bílkoviny totiž zvyšují metabolismus během trávení, a to mnohonásobně účinněji než jiné potraviny. Navíc pomáhají budovat svalovou hmotu. Jezte tedy fazole, vejce i maso. Kromě toho jsou proteiny prospěšné i pro intimní život. Mnohé studie ukazují, že jedlíci fazolí jsou štíhlejší a zdravější než lidé, kteří fazole nekonzumují. Podle jedné studie, která byla uveřejněná v časopise Journal of the American College of Nutrition, lidé kteří jedí tři čtvrtiny šálku fazolí nebo luštěnin denně, mají nižší krevní tlak a štíhlejší pas než ti, co jedí bílkoviny ‚jen‘ v mase.

Ovesné vločky

oatmeal-and-bananas-l

Konzumace ovesných vloček zvyšuje přirozeně hladinu testosteronu v krvi. Mužský pohlavní hormon hraje významnou roli při zvyšování sexuální touhy a orgasmu, a to nejen u mužů. Oves (stejně jako semena, ženšen, ořechy) obsahuje L-arginin, aminokyselinu, která zvyšuje účinek oxidu dusnatého, který snižuje ztuhlost cév. A jak známo, L-arginin se používá k léčbě erektilní dysfunkce. Stejně jako viagra pomáhá uvolnit svaly kolem cév v penisu. Když se rozšíří, zvyšuje se průtok krve, takže muž může udržet erekci. Miska ovesné kaše s ovocem a banánem je tedy z dlouhodobého hlediska lepší než viagra.

Ústřice a měkkýši

englishs-oysters-sml

Casanova jedl údajně 50 g syrových ústřic denně – a jak na tom byl dobře. Už 6 g poskytne dvojnásobnou doporučenou denní dávku 15 mg zinku. Zinek má totiž zásadní význam pro zdravou produkci spermií a krevní oběh a také pro zvyšování libida. Rovněž pomáhá zvyšovat produkci testosteronu – vyšší hladiny zvyšují velmi silně sexuální touhu.


Další články