Reklama

Ufňukaná generace?

Do dětí, jejichž životy nebyly přidušeny dekádami komunismu, se vkládalo mnoho nadějí. Budou umět jazyky, cestovat, kam se jim zachce, budovat kariéru a budou zkrátka šťastné. Jenže to tak úplně nedopadlo.
Napsala Ivona Horváth Souralová Vydáno 23. červen 2016
Ufňukaná generace?
Ano, řeč je o poslední dobou tolik diskutované generaci millennials, tedy té, která přicházela na svět zhruba v letech 1980 až 1995. Té, kterou vlivný časopis Time definoval jako generaci JÁ JÁ JÁ a popsal ji na své titulce slovy líná, sobecká a narcistická (ono se při pohledu na všechna ta selfíčka a jiné zvěčněné části těl, které denně vyprodukujeme, ani nelze divit). Jenže za hranicemi skvělé image na sociálních sítích je často zoufale šedivý a průměrný život. 
 
„Miluju lifestyle!“
Vždycky když u někoho na profilu na sociálních sítích zahlédnu tuhle větičku, musím se smát. Proboha, kdo dneska nemiluje lifestyle? Cestování, vysedávání v kavárnách, povalování po plážích, prozkoumávání metropolí, nakupování na farmářských trzích, módu, kosmetiku, design a vše od Applu? Kdepak, milovat lifestyle je dnes stejně normální, jako bylo v devadesátkách „zajímat se o hudbu“. 
Ale buďme upřímní, lifestyle pro většinu lidí znamená víc než jen zábavu a odreagování. Je součástí naší identity, tedy alespoň té, kterou chceme ukazovat a kterou si můžeme sami řídit. A jeho výhodou je, že je celkem dostupný – když není na dovolenou v Karibiku nebo na „chanelku“, na kafe nebo tulipán, který se bude hezky vyjímat na Instagramu, se vždycky nějaká kačka najde. Moderní životní styl si tak dneska může dopřát víc lidí, než tomu bylo před patnácti lety, kdy platilo, že co je dražší, to je lepší. Dnes víme, že je lepší mít doma méně věcí, než být zavaleni nepotřebným majetkem. A že víkend na chalupě s opékáním buřtů může být stejně cool jako pobyt v pětihvězdičkovém wellness hotelu. Ne-li víc, že?
 
Jenže pod touhle slupkou tvořenou snímky kytiček, kafíček, dortíčků, čerstvě vymačkaných džusíčků a čumáčků našich mazlíčků se odehrává reálný život. A ten je pro generaci millennials docela hořkým soustem.
 
Celý článek si můžete přečíst v červencové Marianne.

Další články

Reklama