Reklama

Síla jarních bylin
Doporučený

Dny se prodlužují, sluníčko nabírá sílu a předává ji rostlinám, které zase pomohou nám dostat se po zimě do formy.

Napsala Eva Žallmannová Vydáno 15. březen 2013
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)
Síla jarních bylin Síla jarních bylin

První lístky planých rostlin nám mohou pomoci dostat se rychleji z jarní únavy. Přechod z pasivnějších zimních měsíců do aktivnějšího jara si můžeme usnadnit i zpříjemnit očistnými bylinkovými kúrami. Po týdnech konzumace těžkých zimních jídel může být organismus i překyselený, což se projevuje například trávicími potížemi. Nad očistnou kúrou byste neměli mávnout rukou ani v případě, že máte sedavé zaměstnání, ve kterém navíc zažíváte stres, případně jste v nedávné době více holdovali alkoholu a ke všemu ještě také kouříte.

Jak poznáte, že je váš organismus překyselený? Asi vás napadne, že podle pálení žáhy, ale to je jenom jeden z projevů překyselení. Mezi další symptomy patří únava, malátnost, bolesti hlavy, zad a problémy s kůží. Chronické překyselení může přispět také k artróze, vysokému krevnímu tlaku, potížím s ledvinami a žlučníkem. Bylinky – vedle zeleniny, brambor, salátu, klíčků, hub, dýní a většiny ovoce – jsou bohaté na zásadité látky, a tak mohou pomoci při neutralizaci kyselého prostředí v unaveném organismu. Divoké i zahradní byliny obsahují mnoho minerálních látek a stopových prvků, jako je sodík, draslík, vápník, hořčík a železo. Pokud tělo nedostává pravidelnou denní dávku zásaditých živin, vyčerpávají se zásoby minerálních látek v kostech, chrupavkách, šlachách, zubech a vlasech.

Léčebný program postavte na třech principech:

  1. Šest týdnů pijte denně čaj ze směsi bylin nebo z kopřivy.
  2. Pijte bylinkovou šťávu.
  3. Přidávejte sušené i čerstvé bylinky do každodenního vaření.

Čerstvá šťáva

(viz foto 1–6 v galerii)

  1. Krájení Pampelišky (listy i květy), šťovík, řebříček, kopřivy a sedmikrásky nakrájejte najemno.
  2. Drcení Vše rozdrťte v porcelánovém hmoždíři na hustou kaši.
  3. Přísada Přilijte 2 polévkové lžíce vody, podmáslí nebo jablečného moštu.
  4. Cezení Přeceďte přes plátýnko a nechte odkapat.
  5. Ždímání Vymačkejte poslední kapky.
  6. Dolití Sklenici dolijte v poměru 1 : 5, tedy 1 díl šťávy, 5 dílů podmáslí. Podmáslí zjemní chuť bylin, dodá vápník, hořčík, vitaminy A, E a lecitin.

Šťáva z bylin s jablky a podmáslím

(viz foto 7–9 v galerii)

  1. Ingredience Hrst právě natrhaných bylinek (kopřiva, jitrocel, mladé lístky řebříčku, šťovík, ptačinec žabinec, pampeliška, čerstvě vyrašené lístky břízy), 1 jablko nebo 1 mrkev, sklenice podmáslí, kefíru nebo zákysu.
  2. Příprava Bylinky jemně nasekejte ostrým nožem nebo kolébkovým sekáčkem. Dejte do vysoké sklenice a přidejte nakrájené jablko, zbavené jádřince. Rozmixujte tyčovým mixérem a dolijte podmáslím.
  3. Podávání Podávejte chlazené, popíjejte pomalu a nejlépe třikrát denně. Nechte se překvapit – je to vynikající!

Kopřiva k jídlu a pití

Kopřiva je bohatá na vitamin C a má vysoký obsah chlorofylu. Zchlazený kopřivový čaj vás skvěle osvěží.

(viz foto 10–11 v galerii)

  1. Spaření Hrst mladých kopřiv opláchněte a spařte litrem vroucí vody. Nechte stát 10 minut a sceďte přes sítko. Spařené kopřivy nevyhazujte, právě jste získali základ pro jemný špenát nebo jarní polévku. Můžete je přidat i k běžnému špenátu.
  2. Podávání Ráno pijte čtvrt až půl hodiny před snídaní, večer jako poslední nápoj před spaním. Povzbuzuje látkovou výměnu. Můžete dochutit citronovou šťávou.
Číst 2880 krát Naposledy změněno středa, 14 leden 2015 15:07

Další články

Reklama