Reklama

Jak se ženy staly většími hráči než muži

Všichni známe ten stereotyp. Fotbal a hry jsou chlapské záležitosti. Ať už si představíme počítačové hry, karetní hry nebo hry na mobilu, automaticky si s nimi spojujeme muže. A přestože má celý svět za to, že herní svět je téměř výhradně mužskou doménou, typickým hráčem dnes už není pubertální výrostek, ale žena. Ano, čtete správně. Nové průzkumy ukázaly, že hráčský svět se za posledních několik let výrazně změnil.
Napsala Komerční sdělení Vydáno 10. červen 2015
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)
Jak se ženy staly většími hráči než muži

Pod pojmem hra si drtivá většina z nás představí herní konzole a počítačové střílečky. Lze jen těžko uvěřit, že nadpoloviční část těch, co sedí se sluchátky na uších u počítače a zabíjí monstra, jsou osoby ženského pohlaví. Pravdou je, že Call of Duty je stále ještě hlavně mužskou záležitostí (a pravděpodobně i zůstane). Spolu s drastickým vývojem technologie se však vyvíjí i herní průmysl a prim již dávno nehrají tradiční počítačové hry. Většina hraní se dnes stejně jako i většina našeho života odehrává v chytrých telefonech, tabletech a dalších multifunkčních zařízeních. Ty se staly tak nezbytnou součástí našeho života, že si sotva představíme den bez mobilního telefonu. Mimo hovory a textové zprávy jej užíváme jako budík, diář, fotoaparát, kameru, mapu, dokonce jako seznamku a také jako zdroj zábavy a odreagování. Volnou chvíli většinou trávíme na sociálních sítích nebo právě hraním her. Asi každá z nás má v telefonu nějakou tu hru, ať už se jedná o puzzle nebo karetní hry. Dobře se u nich odreagujeme, když zrovna na něco čekáme a některé z nich jsou zároveň docela návykové.

kim

Zdroj: glu.com

Tuto skutečnost reflektují také současné výzkumy trhu. Analytická společnost Flurry zveřejnila údaje, podle kterých ovládají trh her v mobilních telefonech právě ženy. Podle Flurry utrácejí ženy za tyto aplikace o 31% více než muži. Ženy také stráví hraním her na mobilních telefonech v průměru o 35% více času. Ženy pak mají navíc mnohem vyšší loajalitu ke staženým hrám, pokud si hru zakoupí, s větší pravděpodobností se k ní budou opakovaně vracet. Pro herní trh se jedná o velice pozitivní změnu. Nabídka mobilních i online her je široká a neustále reflektuje aktuální trendy. O tom svědčí i hra o mediální hvězdě Kim Kardashian, Kim Kardashian: Hollywood, které od svého vzniku láme rekordy. Úspěch této hry způsobil spoustu rozruchu, jelikož je zřejmé, že drtivá většina hráčů této hry ženy.

Podle výsledků průzkumu však ženy překvapily i v jiných herních odvětvích. Ženy tráví více času než muži, asi 80 minut každý týden na kasino / pokerových her, trhu, který donedávna byl považován za dominují muži. Další studie provedená výzkumné firmy EEDAR, zjistil, že až 65% z příjmů pro mobilní poker a blackjack her pochází od žen. Tento demografický posun představuje velkou příležitost pro firmy na trhu mobilních kasinových her, které nyní musí pracovat, aby přilákat tuto novou skupinu. Již herní společnosti nabízejí události, které jsou zaměřeny výhradně na ženy. Například PokerStars Online pořádá pokerové turnaje výhradně pro ženy hráče. Tento trend bude pravděpodobně růst v budoucnu i další herní společnosti se snaží přilákat ženy tím, že nabízí exkluzivní a rozmanité možnosti pro kasinových her na mobilním telefonu.

woman 410320 640

Zdroj: pixabay.com

Pro herní průmysl se samozřejmě jedná o pozitivní zprávu. Herní společnosti, které se soustředily zejména na svou mužskou klientelu, mohou rozšířit svou oblast působení a vycházet vstříc svým mužským i ženským zákazníkům, protože my ženy máme evidentně o hry stejný, ne-li větší zájem než muži. V posledních letech se tak ukázalo, že ženy se vyrovnají mužům ve všech oblastech, stávají se počítačovými expertkami, vrcholovými manažerkami i prezidentkami. Teď se ukázalo, že se chlapům vyrovnají i v herním světě, který je dlouho zanedbával. Přestože ženy bodují jako zákazníci herního průmyslu, bohužel se zde stále ještě neuplatňují v rámci kariéry. Statistiky ukazují, že pouze 3% programátorů ve Velké Británii a pouze 12% designéru her jsou ženy. Programátorky a designérky ženského pohlaví pak pobírají znatelně méně peněz než jejich mužské protějšky. Lze jen doufat, že spolu s našim stoupajícím zájmem o hry se změní i tento přístup, a i my se naučíme, jak si říct o adekvátní plat.  

A proč jsme si vůbec tolik oblíbily online a mobilní hry? Odpověď je jednoduchá, při hraní totiž relaxujeme, bavíme se, učíme se a zlepšujeme. Po náročném dni v práci se rády odreagujeme nenáročnou hrou, protože kombinuje zábavu i relax. Aniž bychom si to uvědomovaly, vylepšujeme hraním naše schopnosti a dovednosti. Time management hry nás učí rozplánovat si dobře čas a strategické hry zase vylepšují naše taktické dovednosti. Karetní hry výrazně vylepšují analytické schopnosti a moderní puzzle, jako například oblíbená Candy Crush Saga, zlepšuje naši schopnost logického uvažování. Není tedy divu, že trávíme hraním tolik času.

Hry jsou taky zábavný a nenáročný způsob jak se učit novým dovednostem. Existuje spousta aplikací, kde si hrajeme se slovy, což můžeme využít při výuce nového jazyka a při budování slovní zásoby. Na trhu jsou dostupné také hry, které cíleně zlepšují naši finanční gramotnost nebo nám dají příležitost vyzkoušet si své manažerské schopnosti. Online kvízy přímo trénují naše obecné znalosti. Například návyková online hra Dobyvatel kombinuje znalosti a schopnost strategie a navíc umožňuje jednoduchou komunikaci mezi hráči. Spousta her má schopnost nás natolik vtáhnout do děje, že zapomeneme na čas. Na rozdíl od mužů pak ženy vynikají v multitaskingu. Není tak divu, že trávíme hraním více času, jsme totiž schopné si tak zpříjemnit vaření nedělního obědu nebo čekání ve frontě v supermarketu.

Zejména jednoduché a zábavné hry se těší stále větší oblibě. Stačí jen zmínit gigantický úspěch hry Angry Birds, které bylo v době své největší slávy prakticky nemožné se vyhnout a stáhly si ji více než dvě miliardy uživatelů. Odborníci v letošním roce předpokládají další nárůst oblíbenosti online a mobilních her. Tvůrci her na tyto změny v průmyslu i v demografii hráčů reagují a my se můžeme těšit na větší množství a dostupnost právě těch her, které nás baví.

 

Číst 1456 krát Naposledy změněno čtvrtek, 11 červen 2015 09:45

Další články

Reklama