Přejít k hlavnímu obsahu
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Krása

Jak vybrat parfém snů?

Info ikona
Parfém

Každá žena by měla mít svou signature vůni, osobitý voňavý podpis. Že jste ten svůj ještě neobjevila? Nikdy není pozdě.

Promotion
Markéta Vörös | 5. 03. 2021

Vůně se za vámi při vstupu do místnosti nese jako lehký obláček. Jenže jak vybrat tu pravou? Přečtěte si jednoduché tipy, díky kterým se naučíte rozpoznávat jednotlivé parfémy, začnete více důvěřovat svému nosu, a hlavně – zažijete lásku na první přivonění.

Než přijde na řadu nos, vyplatí se zapojit jiný orgán, konkrétně mozek. Minimální znalost typologie parfémů vám pomůže eliminovat vůně, které vám nesednou. A nasměruje vás k těm, které zatoužíte poznat o trochu víc.

 „Parfém je neviditelný, ale nezbytný a nenahraditelný módní doplněk. Avizuje, že žena přichází, a připomíná ji, když už odešla.“  - Coco Chanel

CITRUSOVÉ: Představte si přímořské italské městečko Amalfi provoněné zdejším vyhlášeným citronovým limoncellem.

Doporučená vůně: Blu Mediterraneo Fico Di Amalfi, Acqua di Parma

ZELENÉ: Voní jako časné jarní ráno, čerstvě posekaná tráva a vůně lesního mechu.

Doporučená vůně: Herbae, L’Occitane

AKVATICKÉ: Vůně mořské vody a vzduchu prosyceného solí.

Doporučená vůně: Cyan Nori, Abel

KVĚTINOVÉ: Bouquet takzvaných bílých květin (gardénie, lilie, tuberóza, bílý šeřík, zimolez, konvalinky), růží, fialek a pivoněk.

Doporučená vůně: J’Adore, Dior

PIŽMOVÉ: Pižmo doplňuje a vyzdvihuje ostatní tóny vonných kompozic. Parfémům dodává jemnost a smyslnou přitažlivost.

Doporučená vůně: Murmur, Pigmentarium

DŘEVITÉ: Jemné krémové tóny kašmírového dřeva, hřejivost santalového dřeva, houbovitá vůně ztrouchnivělého cedrového dřeva nebo výrazné, zemité tóny pačuli.

Doporučená vůně: Super Cedar, Byredo

KOUŘOVÉ: Často se do nich přidává kadidlo, které dodá parfému typický kouřový nádech. Perfektně si rozumí například s tóny kůže.

Doporučená vůně: Replica By the Fireplace, Maison Margiela

ORIENTÁLNÍ: Omamná vůně vonných tyčinek s nádechem koření, sladkostí a netradičních ingrediencí.

Doporučená vůně: Musc Shamal, Armani Privé

1. V obchodě

Na začátek vyzkoušejte maximálně tři vůně najednou a s výběrem nijak nepospíchejte. Všechno dobré potřebuje čas a platí to i o vůních. Na úvod sáhněte po vůních připomínajících mořský vánek prosycený čerstvě vymačkanými citrony nebo po těch pižmových. Většina lidí si myslí, že jsou příliš těžké, ale není to pravda, jsou jemné a delikátní.

2. Z papírku na ruku

Pokud vás k testovacímu proužku něco přitahuje a neustále se k němu vracíte, je čas vyzkoušet parfém na kůži. Slavní parfémáři si vůni nejčastěji stříkají na zápěstí nebo loket. Každou půlhodinu se k navoněnému místu vracejí a zkoušejí, zda se jim stále líbí.

3. Nejčastější chyba

Pokud si stříknete parfém na jedno zápěstí, obvykle ho hned začnete roztírat o to druhé. Pozor, je to obrovská chyba, která může mít na výběr parfému zkreslující dopad. Molekuly vůně se tímto procesem rozbíjejí a výsledná pachová stopa se začíná měnit.

4. Levná, nebo drahá?

Levnější vůně obvykle mívají velmi silné vrchní tóny, které ovšem rychle vyprchají. Kromě nich obsahují i levné, syntetické ingredience. Drahé vůně mají mnohem komplikovanější složení, obsahují vzácné ingredience a na kůži vydrží mnohem déle.

5. Smyslná ingredience

Oudové vůně jsou v posledních letech velmi trendy, ale je třeba je načichat. Oud pochází ze vzácné silice stromu aquilárie. Někomu zavoní okamžitě, jiný potřebuje trochu více času. Pokud vám oud na první dobrou nesedne, neznamená to, že si k němu nikdy nenajdete cestu. Váš nos jen potřebuje trochu víc tréninku.

Kávový mýtus

V obchodech s parfémy bývají kávová zrna, aby zákazníkům pomohla neutralizovat čichové buňky. Christine Luby a Erika Shumate, zakladatelky značky Pinrose, ale prozrazují, že nám káva k parfému snů nepomůže. Kávová zrna jsou totiž jen další silnou zátěží pro naše čichové buňky. Obě dvě doporučují zanořit nos do svého lokte. Vlastní pH neutralizuje čichové buňky. 

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion