Jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku startuje už tento pátek, a tak je nejvyšší čas se podívat, co z doprovodného i hlavního programu bude stát za to. Máme pro vás šest tipů na ty nejzajímavější akce pražského týdne módy!
Promotion

                                                                 foto: archiv Mercedes-Benz Prague Fashion Week

1. Fashion Business Talk

V rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku uvede dva projekty britská ambasáda. Jedním z nich je konference pod názvemFashion Business Talk, která proběhne v úterý 26. března od 13 hodin na půdě britského velvyslanectví. Hlavním tématem interaktivní diskuse bude, jak z účasti na týdnu módy vytěžit maximum a učinit svou prezentaci skutečně efektivní.

Konference je tedy určena zejména módním návrhářům, kteří se na týdnech módy prezentují nebo účast zvažují. Hostem konference bude například zkušená módní editorka a hledačka nových módních talentů Jessica Michault, návrhářka s českými kořeny Martina Špetlová, která je nyní součástí britské módní scény, ale také návrhářský pár David Longshaw a Kirsty Wardová.

2. Přehlídka studentů UMPRUM

Druhým projektem, který britské velvyslanectví podpoří, je studentská módní kolekce v rámci oslav #STOLET otevření britského velvyslanectví v pražském Thunovském paláci. Studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze předvedou kolekci svých modelů inspirovaných odkazem Ascherových. „Ascherovy látky spustily módní revoluci, šily z nich velké módní domy. Úspěch Ziky Aschera podkresluje sto let anglo-českých vztahů, které letos připomínáme,“ uvádí ke spolupráci britský velvyslanec Nick Archer.

Přehlídka Ateliéru módní tvorby UMPRUM se odehraje v neděli 24. března od 13 hodin v 5. patře obchodního domu Kotva. Kolekce Ascher Challenge vznikla v souvislosti s výstavou „Šílený hedvábník. Zika a Lída Ascher: Textil a móda“ pořádanou Uměleckoprůmyslovým muzeem. Studenti Ateliéru módní tvorby měli možnost pracovat s originálními látkami firmy Ascher London Ltd., jež byla ve 20. století předním světovým výrobcem tištěných látek. 

3. Less Is More - Monika Drápalová supported by Nespresso

Značka prémiové kávy Nespresso se již po několikáté spojila s pražským svátkem módy a tentokrát podpoří přehlídku kolekce návrhářky Moniky Drápalové. Kolekce s názvem Less Is More ukazuje symbiózu sportovních střihů, nadčasové elegancei odkazu moderních technologií. Navazuje na předchozí sezónu a kolekci Feel relaxed a inspiruje se tématem životního stylu, který hledá rovnováhu mezi aktivním životem a volným časem. Monika Drápalová využila funkčnost a lehkost sportovních materiálů pro pohodlí a komfort městského oblečení. Celá kolekce je laděná do bílé barvy, což jí dává až futuristický vzhled.

Na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku samozřejmě opět nebude chybět bar a kavárna Nespresso, kde se mezi přehlídkami návštěvníci budou moci osvěžit šálkem kávy nebo sklenkou sektu. Přehlídka Moniky Drápalové proběhne v sobotu 23. března od 15 hodin v 5. patře obchodního domu Kotva.

4. VAN GRAAF Junior Talent

Na pražském fashion weeku opět nebude chybět soutěž pro začínající módní návrháře VAN GRAAF Junior Talent. Porota na základě předložených portfolií vybrala Denisu Dovalovou, Adama Grmolce, Jakuba Patku a Borise Krále. Tito čtyři finalisté předvedou své návrhy v neděli 24. března od 15 hodin v obchodním domě Kotva. Absolutní vítěz soutěže získá finanční příspěvek na zhotovení nové kolekce a také možnost představit svou kolekci zdarma na mole Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku.

5. SmetanaQ Afterhours

V předposlední den fashion weeku se ve třetím patře galerie SmetanaQ na Smetanově nábřeží odehraje doprovodný program SmetanaQ Afterhours. Designéři z Bottega Studios SmetanaQ pro tento večer připravují speciální fashion instalace a neopakovatelnou atmosféru dokreslí taneční show Dance Academy Prague by Yemi A.D. Můžete se těšit na instalace od jmen, jako je ODIVI, KAFKA, Hana Polívková, Annalab či PETIA Shoes a mnoha dalších. Pokud na akci vyrazíte, nezapomeňte se obléct ve stylu "silver casual". Vstup na SmetanaQ Afterhours je volný.

6. POP-ups by Zuzana Kubíčková

Značka Pop, kterou loni uvedla módní návrhářka Zuzana Kubíčková, chystá na jaro dva nové pop-up story. „Pop jsou oděvy, které podle mě neodmyslitelně patří do chytrého dámského šatníku – malé černé šaty, úzké kalhoty, trenčkoty, krajkové topy a podobně,“ vysvětluje návrhářka Zuzana Kubíčková. Základní ideou Popu je, že se všechny kusy dají kombinovat mezi sebou a samozřejmě s čímkoli dalším, co v šatníku již máte. „Pop jsou prostě populární kousky. Moje oblíbené a léty osvědčené střihy, které si zákaznice znovu a znovu žádají. Myslím, že se vyplatí mít dobrý základ šatníku. A ten se snažím linií Pop vytvořit,“ doplňuje Zuzana. 

V obou pop-up storech se budou konat také eventy, kde se budete moci s návrhářkou osobně setkat, a to ve čtvrtek 21. března v Showroomu Luciela Taschen v Petrské ulici od 17 do 22 hodin a v úterý 2. dubna v Deelive design store na Smetanově nábřeží od 19 do 22 hodin. Oba pop-up story budou otevřené od 21. března do 5. dubna.

Vstupenky na Mercedes-Benz Prague Fashion Week jsou stále v prodeji na goout.cz

Promotion