Máte pocit, že nestíháte? Máme pro vás pár tipů, jak zpátky ulovit cenné minuty, které nám během dne unikají mezi prsty.
1. Nepěstujte přesčasy
Češi prý překračují osmihodinovou pracovní dobu v průměru o hodinu a půl. Přitom nejrůznější výzkumy opakovaně prokazují, že delší čas strávený v práci naši produktivitu nikterak nezvyšuje – jen své úkoly rozprostřeme do více hodin a více času strávíme i tzv. výplňovými činnostmi jako je kontrolování facebooku nebo delší obědová pauza. Z práce se pak ale dostaneme domů později a už nám nezbyde dostatek času na mentální a fyzický restart. Výsledek? Následující dny jsme pomalejší.
 
2. Naučte se říkat NE (i sobě)
Průměrný pracující člověk stráví až dvě hodiny jen tím, že se nechává rozptylovat – nejčastěji povídáním s kolegy nebo i dotazy od podřízených. Co s tím? Vyhraďte si časové bloky, kdy se na vás mohou lidé obracet, a zaveďte i pro sebe časové bloky, kdy naopak budete pracovat nerušeně (za 30 soustředěných minut uděláte víc než za hodinu, kdy vás stále někdo vytrhuje z práce). Mimochodem, výborným fíglem jsou v tomto případě sluchátka na uších. A samozřejmostí je vypnutý telefon. 
 
3. Přestaňte dělat všechno sama
Je to sice otřepané, ale pokud třeba delší dobu uvažujete o tom, že byste si našla někoho na úklid, pak už není nad čím. Podle aktuálního výzkumu totiž české ženy stráví v průměru stráví 4 a půl hodiny domácími pracemi, což je rozhodně nezanedbatelná porce času.
 
ČTĚTE TAKÉ: 
 
4. Zapomeňte na perfekcionismus
Perfekcionismus je totiž brzdou dokončování úkolů. Jednak vás přemýšlení nad každým detailem zpomaluje, a jednak vás odrazuje se vůbec do něčeho pustit (co když nebudete mít dostatek energie úkol dokončit?). Různé studie přitom potvrdily, že perfekcionisté opravdu tráví konkrétním úkolem více času, než je k jeho splnění reálně potřeba.
 
5. Zautomatizujte úkony, které se opakují
Ráno si zaveďte systém rituálů, díky kterým se hladce dostanete z domu. V práci si vyhraďte čas pro kontrolu e-mailů a jindy se jimi nezabývejte. Pokud se některé dotazy od zákazníků či zaměstnanců opakují, vytvořte pro ně průvodce nejčastějšími otázkami a odpověďmi na ně. 
 
6. Aspoň jednou denně nedělejte nic
Čas strávený o samotě a nicneděláním (to jest i bez jakékoli virtuální komunikace) prý zvyšuje mozkovou aktivitu, zdokonaluje paměť a dokonce i zlepšuje náladu. Stačí 5-10 minut denně!