Říká se, že móda je jednou z forem výtvarného umění. Letos se světoví návrháři rozhodli hranice mezi módou a uměním nadobro odstranit.
Promotion

Přehlídková mola s kolekcemi na podzim a zimu se především u italských luxusních značek změnila v galerii plnou obrazů nejrůznějších uměleckých směrů. Dolce & Gabbana představili brokátové róby s malovanými podobiznami a kromě nich i barevné šaty s motivy ve stylu 60. let. Valentino zvolil jako ústřední motiv své kolekce neoklasicistní sochu líbajících se milenců z 19. století – na růžových šatech s peříčky figuroval potisk sochy sám o sobě, na černých dostala socha díky rudým růžím tak trochu punkovou náladu.

I francouzský módní dům Hermès sáhl pro inspiraci na potisk nové kolekce svých ikonických hedvábných šátků daleko do minulosti. V rodinné dílně v japonském Kjótu objevil unikátní techniku tisku na hedvábí, o které se předpokládalo, že je navždy ztracená. Říká se jí „mramorový potisk“ a vzniká díky použití škrobových past, jež jsou prosyceny různými barvivy. Tato technika sice vznikla v Evropě, ale využívali ji právě Japonci.

Se švédskou ilustrátorkou a scénofragkou Liselotte Watkins spojila své síly italská značka Marella. V kolekci ART.365 najdete vzájemně kombinovatelné kousky plné barev, ale i v černobílém provedení. Modely jsou nadčasové, ladné, a co navíc, nemačkají se.

A jak vypadá vláda umění v praxi? Tento trend můžete snadno nosit, i pokud si zrovna netroufnete na extravagantní brokátový kabát ve stylu Dolce & Gabbana. V Reserved koupíte trička s nejrůznějšími potisky, které jsou doslova „jako malované“, v Desigual zase najdete bílý kabát s drobnými ilustracemi. A pokud máte výtvarný talent, můžete se do malování na látku pustit i sama nebo třeba s dětmi.

Šaty, Desigual, 3599 Kč; Tričko s potiskem, Reserved, 449 Kč; Kabát, Desigual, 2999 Kč 

Promotion