Jak jste se dnes vyspali? Vzbudili jste se v pohodě a svěží, anebo jste několikrát posouvali alarm na budíku a nad vodou vás drží vidina další kávy? Pokud patříte do druhé skupiny, čtěte dál!
Produktivní den nezačíná ráno, ale už večer předtím. Každý z nás to ví, a přesto se nám často stává, že místo včasného ulehnutí bezcílně bloumáme pro internetu, případně do nočních hodin sledujeme reprízy seriálů. Ráno jsme pak unaveni a večer máme tendenci opět zabředat do stejných kolejí. Jak z tohoto bludného kruhu vystoupit?
 
Máme pro vás prosté a snadno zapamatovatelné pravidlo o pěti bodech, díky kterému si můžete zlepšit spánek už dnes večer. Na svém blogu o zdravém životním stylu Early To Rise ho doporučuje fitnes trenér Craig Ballantyne a říká se mu jednoduše pravidlo 10-3-2-1-0:
 
  • 10 hodin před spaním: žádný kofein
  • 3 hodiny před spaním: žádné jídlo a alkohol
  • 2 hodiny před spaním: žádná další práce
  • 1 hodinu před spaním: žádné zírání na displej (odložte mobily, tablety, notebooky...)
  • 0: tolikrát budete ráno posouvat svůj budík
 
To je celé! Mimochodem, klidně si nastavte budík i na večer – hodinu před spaním vám může připomínat, že je čas odložit mobil a přestat zírat do počítače, a pak také klidně může ohlašovat večerku. Jako na táboře, ale účinné!
 
ČTĚTE TAKÉ: 9 pravidel pro život