S nadsázkou by se dalo říci, že kalorie nemají hodinky, a že je tak striktní časování jídel a jejich frekvence záležitostí, kterou drtivá většina z nás do detailů řešit nemusí. Nejdůležitějším faktorem zůstane vždy to, jak vypadá náš stravovací režim v komplexním měřítku. Málokdy platí, že by některé konkrétní jídlo nebo denní chod byl důležitější než jiný. Když ale přijde k otázce vhodného potréninkového jídla, přichází jedna z výjimek, kdy se obsahu talíře vyplatí věnovat pozornost v každém případě.
Promotion

Autor: Markéta Gajdošová

Špatná strava se přetrénovat nedá, to je fakt. Ve fitku se můžeme potit denně klidně i několik hodin, ale dokud nebudeme mít kvalitní jídelníček, nikdy nedosáhneme takových úspěchů, jaké by přišly, pokud bychom prioritně daly do pořádku svou stravu. Stejně tak platí, že pokud chceme odvádět kvalitní výkony – v posilovně i mimo ni – potřebujeme tělu poskytnout kvalitní palivo. Živiny, které mu doplníme po tréninku, jsou přesně tou dávkou paliva, kterou upotřebí na regeneraci a pokud je to naším cílem, tak i na efektivní změnu tělesné kompozice.

Po tréninku bychom měly svou pozornost zaměřit na bílkoviny a sacharidy, zatímco tuky a vlákninu bychom měly eliminovat. Téměř bezprostředně po cvičení, zhruba v horizontu půl hodiny od jeho ukončení, si můžeme dopřát například...

název fotky

Promotion