Pořádný úklid nás často vysílí víc než hodina v posilovně. Výhodou ale je, že místo propoceného oblečení máme nablýskanou domácnost.
Promotion

Pokud jste se zapotili při luxování nebo se zadýchali během vytírání podlahy, možná vás nepřekvapí, že uklízení je ve skutečnosti skvělý způsob, jak ze svého těla odklidit nechtěné tukové buňky. 

Už se nebudete vyhýbat domácím pracím, až zjistíte, kolik kalorií průměrně spálíte díky úklidu

(Srovnání: 100 dřepů / 5 min spálí v těle přibližně 43 kcal).

  • Zametání: 156 kcal / 1 hod
  • Mytí oken: 300 kcal / 1 hod
  • Vytírání podlahy: 170 kcal / 1 hod
  • Utírání prachu: 170 kcal / 1 hod
  • Mytí nádobí: 88 kcal / 1 hod
  • Luxování: 200 kcal / 1 hod
  • Vaření (včetně pobíhání po kuchyni): 102 kcal / 1 hod
  • Žehlení: 120 kcal / 1 hod
  • Převlékání postele a stlaní: 220 kcal / 1 hod
  • Mytí koupelny: 200 kcal / 1 hod
  • Třídění šatníku 88 kcal / 1 hod

marianne

Jaký vliv mají domácí práce na vaše tělo?

Hlava: fyzická aktivita, jako je uklízení, může mít antidepresivní účinky. Pocit, že máme věci pod kontrolou, zlepšuje naší náladu. 

Paže: Pohyb rukou při úklidu společně se zvedáním těžších věcí posiluje příslušné svaly a zpevňuje paže. 

Hýždě a stehna: Dřep je jeden z nejefektivnějších posilovacích cviků pro spodní část vašeho těla. Během úklidu se často snižujeme do dřepu, klekáme a opět se zvedáme. Člověk si někdy ani neuvědomí, kolikrát jde při uklízení do kolen. 

Mozek: Zpívání během úklidu odbourává stres a zlepšuje naši psychiku. 

Srdce: Vědci z Královské univerzity v Kanadě potvrdili, že úklid domácnosti může fungovat jako skvělá náhrada kardio cvičení.

Břišní svaly: Sklízení věcí z podlahy často zapojí celé břišní svalstvo. Pokud máte domácnost plnou obyvatel, kteří na zemi nechávají vše, co jim odpadne od ruky, pak máte našlápnuto na slušné břišáky. 

 

ČTĚTE TAKÉ: 5 nezbytností pro vytvoření útulné domácí atmosféry

Promotion