Jaké byly začátky kreativního dua Czech Vibes? Jak je napadlo se do foto a video tvorby pustit a co jim nejvíce pomáhalo ve zdokonalování se? To a mnohem víc vám prozradí členka této dvojice, Magdalena Fukanová.
Promotion

Za pseudonymem Czech Vibes se skrývají dvě nadaná děvčata. Magdalena Fukanová a Marketa Polášková svojí tvorbou oslovují fanoušky po celém světě. Umožňují jim to nejen skutečně působivé, detailně promyšlené fotky a videa, ale také síla sociálních sítích, na kterých svůj um prezentují. Na instagramovém profilu czech_vibes najdete především jejich fotografie z toulek přírodou. Youtube kanál Czech Vibes Sound pak reprezentuje propojování vizuální tvorby s hudebníky z celého světa. Důkazem jeho oblíbenosti je pokořená hranice 200 000 odběratelů a více než 48 milionů zhlédnutí jednotlivých videí. Vlastní autorské videoklipy si můžete pustit přímo na jejich webu www.czechvibes.com v sekci music videos. A jaké jsou tipy Czech Vibes pro tvorbu krásných videí? Můžete si je přečíst zde, nebo pustit v tomto videu.

Ve videu jste poskytly několik rad pro samotné natáčení. Tomu ale ještě předchází několik dalších věcí. Jak vybíráte lokaci, tedy místo, kam půjdete natáčet, a denní dobu?

Z našeho pohledu je na prvním místě denní doba. Snažíme se vyhledávat co nezajímavější světelné podmínky, a ty jsou jednoznačně při východu a západu slunce. Potom stačí hodina nebo dvě intenzivního natáčení, a podaří se vám vytvořit záběry, které byste jen horko těžko naháněli po zbytek dne. Při výběru místa se necháváme inspirovat na Instagramu, kde díky hashtagům najdete většinou aktuální snímky z daných lokací. Potom stačí cestu naplánovat na google maps a doufat v dobré světlo. Občas je těžší odhadnout, kolik času potřebujete, abyste se před východem slunce dostali na dané místo, či jestli vám východ slunce nezakryje nějaká přírodní překážka v případě, že místo nemáte prozkoumané. Je fajn se na to místo podívat třeba den předem, aby se ranní vstávání vyplatilo.

Ve svých videích pracujete hodně s hudbou – dynamika videa je s ní vždy perfektně sladěná. Je to krásně vidět třeba ve vašem videu z Tokya. Určitě to není úplně jednoduché, na co by se tedy měl začátečník neprve zaměřit, aby získal v propojování obrazu a hudby cvik?

Je pravda že hudba je pro nás asi tou největší inspirací pro střih a pro vytvoření nálady, která se promítne ve finálním videu. Když jsem se střihem začínala, tak jsem se v podstatě řídila pouze rytmem dané písničky. S každým dalším dokončeným videem a novými zkušenostmi se však inspirace pro střih rozvolňuje a člověk si začne uvědomovat mnohem více souvislostí. Není to jen o střihu, ale o kombinaci příběhu, střihu, pohybů kamery, zvuků a hudby. Nejdůležitější je začít, nevzdávat se po prvním nezdaru a učit se něco nového s každým novým projektem a na těchto znalostech dál stavět.

Jak vznikl nápad na youtube kanál Czech Vibes Sound? A jak se vám vůbec povedlo získat mu tak velkou fanouškovskou základnu?

Vzniku našeho hudebního kanálu předcházela celoživotní vášeň pro hudbu a objevování neznámých umělců, což vlastně děláme doteď, jen už to dává díky Czech Vibes Sound větší smysl. Ze začátku nám hodně pomohl úspěch několika písniček, které dnes mají několik miliónů zhlédnutí. A také je na youtube důležitá konzistence příspěvků.

Kdy a jak vás napadlo se do foto a video tvorby pustit? Jaké byly začátky a co vám nejvíce pomáhalo ve zdokonalování se?

Bylo to na začátku celé taková náhoda. V podstatě jsme kouzlo fotografie a videa pro nás objevily až díky instagramu a youtube. Hodně jsme se ztotožnily s několika umělci, které jsme v té době sledovaly na sociálních sítích a chtěly jsme tento svět začít prozkoumávat na vlastní pěst. Jednou jsme si do Alp vzaly foťák, a od té doby jsme ho prakticky nepustily z ruky. Bylo to v roce 2014. Hned od prvních výtvorů jsme je začaly sdílet na společném IG účtu @czech_vibes a tento název nám zůstal dodnes. Nejvíce nám na začátku pomohla zpětná vazba od lidí právě na instagramu, kteří naši cestu podporovali. Po půl roce k tomu přibylo i video – naše role se tak více rozdělily, já se zaměřuju hlavně na video a Markéta na fotografii. I když na větších videoprojektech, jako jsou hudební videoklipy a větší komerční projekty, pracujeme společně.

Vytváříte videa i pro významné značky, jako jsou Nikon, Škoda, T-Mobile… Znamená to, že se svojí tvorbou uživíte? Co byste poradily ambiciózním tvůrcům, kteří chtějí prorazit právě v produkci komerčního obsahu?

Ano, uživíme. Už to jsou 2 roky, co jsme se rozhodly Czech Vibes dělat na full time a pokračovat v této umělecké cestě. Žijeme v době, kdy je naprosto skvělá příležitost pro umělce svoje výtvory sdílet na internetu a najít si publikum či někoho, koho by tvorba oslovila pro potenciální zakázky. Všechno to občas může být velká shoda náhod. My jsme se například ke spolupráci se Škoda ČR dostaly díky jejich instagramové fotosoutěži a vlogu z Alp s naší starou červenou kombi oktávkou. Rada tedy zní: Tvořte, pracujte na svých osobních projektech a nikdy nevíte, kdo se na ně na internetu podívá a koho tvorba zaujme.

Můžete poradit začátečníkům na co se zaměřit při výběru techniky pro tvorbu videí?

Důležité je začít natáčet ať už máte po ruce cokoliv a z nabraných zkušeností pak sám člověk zjistí, co pro svoji tvorbu nejvíce potřebuje. Skvělá je třeba D5600 od Nikonu, na které se člověk naučí ty nejdůležitější věci pro video a ještě navíc je skvělá i na focení.

Jakou techniku teď pro focení a natáčení používáte vy samy? Podle čeho jste si ji vybraly?

Momentálně fotíme na Nikon D810 s objektivy 14-24 mm a 24-70 mm. Testujeme také novou bezzrcadlovku od Nikonu Nikon Z7. Od nového roku se sbližujeme s Nikonem Z6 na natáčení a objektivem Nikkor Z 50 mm 1.8. Na Nikonu nás ohromuje jeho dynamický rozsah a barvy.

ČTĚTE TAKÉ: 

Jak točit krásná videa? Techniku za desetitisíce mít nemusíte!

Promotion