Promotion

Po roce pražské ulice konečně ožijí fashion weekem prezentujícím tvorbu lokálních návrhářů. Kvůli pandemii se jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku bohužel nemohla uskutečnit, o to nabitější program však organizátoři přichystali pro edici podzimní, která proběhne od 4. do 11. září zejména v areálu Kláštera sv. Gabriela na pražském Smíchově. Jaké přehlídky a akce byste během týdne módy rozhodně neměla vynechat?

Promotion

TIQE by Petra Balvínová

Kromě klasické ready to wear kolekce pro letošní podzim a zimu návrhářka Petra Balvínová představí také limitovanou edici šátku. Šátek s motivem listů pokojových květin vytvořila ve spolupráci s ilustrátorkou Jankou Letkovou, která tvoří pod značkou Janka Ilustration. Šátek podle návrhu TIQE bude za cenu 2990 Kč v limitovaném množství k prodeji v showroomu TIQE nebo ho lze objednat i přes sociální sítě. Na přehlídku Petry Balvínové v rámci MBPFW se můžete těšit v úterý 8. září ve 21:30. Poté v tomto bloku své kolekce představí ještě značky AiM by Michaela Hriňová a ODIVI.

Pietro Filipi

Z českých komerčnějších značek se na fashion weeku již tradičně představí Pietro Filipi. Přehlídka kolekce pro podzim a zimu, kterou vytořil tým pod vedením Moniky Drápalové, se odehraje v pondělí 7. září ve 21:30. Značka se nedávno rozhodla pro zásadní krok směrem k udržitelnějšímu přístupu k módě. Jako vůbec první módní brand na českém módním trhu ruší slevy. Pietro Filipi již nechce chrlit jednu kolekci za druhou a na konci každé sezóny produkty zlevňovat pod jejich výrobní cenu. Podle majitele Michala Mičky jsou doby nových a starých kolekcí a slepého následování rychle se měnících módních trendů dávno pryč.

SmetanaQ Talks

Kromě spousty módních přehlídek můžete během fashion weeku navštívit také doprovodný program s názvem SmetanaQ Talks, který se bude věnovat udržitelnosti v módě. V podvečer 9. a 10. září představí například inovativní materiály a technologie Eliška Knotková z matériÓ Prague a Marie Nina Václavková z Offcuts. Nebude chybět ani téma Digitální módy Žil Julie Vostálové a Heleny Todd. S nejnovějšími trendy v oboru souvisí také téma módní identity. Na módě bez ohledu na gender je v Česku postavená tvorba designérky obuvi Karin Onderkové pod značkou Shoedaism či návrhářky Dominiky Kozákové. Přednáška stylistky Kamily Vodochodské se zase zaměří na nátlak trhu při hledání a vyjadřování osobního stylu či módní identity a jeho dopad na lidskou psychiku i životní prostředí. Navštívit můžete i diskusní blok o maloobchodním prodeji designérské tvorby v lokálním kontextu a v rámci pop-upu kolekcí z přehlídek návrhářů prezentujících na Mercedes-Benz Prague Fashion Week si budete moci lokální tvorbu rovnou na místě zakoupit.

 

 

Promotion