Kolik byste byla ochotná zaplatit za opravdu krásnou, kvalitní, originální a luxusní kabelku?
Promotion

O tom, jak se v aukčních domech draze prodávají sbírky umění po amerických bankéřských dynastiích či francouzských módních návrhářích jsme zvyklí slýchat celkem často. Nicméně nedávno se ve slavném londýnském aukčním domě Christie's odehrála aukce kabelek. A ne jen nějakých starých obyčejných kousků, naopak těch nejdražších, nejluxusnějších a nejunikátnějších modelů, které kdy byly vytvořeny!

Londýnská aukce kabelek a doplňků překonala dosavadní rekord ve výši částky, za kterou se jedna z kabelek vydražila. Nesmrtelná Birkin Bag od Hermès, konkrétně vzácný matný krokodýlí model Himalaya Niloticus z roku 2010 s detaily z 18karátového bílého zlata a diamantů se vyšplhala až na 236 750 liber, což je asi 6,8 milionů korun. Vyvolávací cenu tak převýšila o více než šedesát procent.

 

 

 

Dalším unikátem, který se v aukčním domě Christie's objevil, je opravdu vzácný hliníkový kufřík Explorer Trunk od Louis Vuitton zhotovený v roce 1892, kdy byla výroba hliníku tak složitá, že měl větší cenu než zlato. Tento kufřík se vydražil za 162 500 liber, tedy přibližně 4,7 milionů korun. Veselý model Quelle Idole od Hermès vyrobený v roce 2000 k oslavě nového milénia, se vydražil za 68 750 liber, což jsou skoro dva miliony korun.

Podle Rachel Koffsky, která vede londýnské oddělení aukčního domu Christie's, se trh s kabelkami za posledních deset let rapidně změnil. "Ženy už kabelky neberou tak na lehkou váhu a pouze jako obyčejný doplněk. Vnímají je spíš jako majetek, podobně jako muži své sbírky hodinek," popisuje.

To samozřejmě souvisí i s prezentováním kabelek na sociálních sítích Instagram či YouTube a znovuuvedením ikonických modelů, jako je například Gucci monogram od Alessandra Michele nebo Dior saddle bag, s níž přišla Maria Grazia Chiuri.

Promotion