Jak to tedy celé začalo
Ludvík XIV. je nejen králem Francie, ale i králem stylu. Nechává si dovážet exkluzivní látky a šaty z Milána, Madridu a Bruselu, tehdejších center módy. Záleží mu na prestiži a myslí si, že luxusní móda dokáže monarchii pomoct po ekonomické stránce. Zaměstnává třetinu pařížských rezidentů, aby pracovala v textilnímu průmyslu.
18. století. Amerika je nový stát a Evropa ji inspiruje svou bohatou kulturní historii. Britští a američtí aristokraté jezdí po Evropě, aby prohloubili své znalosti o umění a kultuře. Pořádají se pro ně zájezdy Grand Tour, které je provedou krásami historických měst.
19. století. Angličan Charles Frederick Worth se stěhuje do Paříže, kde začne šatit místní smetánku. Dnes si s ním spojujeme pojem Haute Couture. Vzniká značka kožených zavazadel Louis Vuitton a Hermès prodává jezdecké potřeby, které se dostanou i do rukou ruského cara.
V roce 1892 vzniká Vogue, lifestylový časopis pro newyorskou vyšší vrstvu. Objevují se v něm články o francouzském umění a kultuře.
Dvacátá léta byla zlatá léta. Po válce je americký dolar silnější než francouzský frank. Mnoho spisovatelů, básníků a umělců se stěhuje do Francie za inspirací. Hemingway a Fitzgerald si užívají bonvivánství a ve svých dílech romantizují Paříž. Gabrielle Chanel přichází s módní revolucí a představuje ženám volné střihy, kalhoty, pruhované tričko marinière nebo malé černé. V roce 1921 jde poprvé do prodeje parfém Chanel No.5, který o třicet let později proslaví Marilyn Monroe svým výrokem, že chodí spát oblečená v pěti kapkách této vůně.
Třicátá léta. Celosvětová hospodářská krize a nástup autoritativních režimů. Američané se vracejí zpátky do rodné země.
Druhá světová válka. Američanům se stýská po Evropě, a proto později vznikají hollywoodské filmy jako je Casablanca, Američan v Paříži nebo Prázdniny v Římě.
Marshallův plán zachraňuje francouzské hospodářství. Americký dolar je silnou měnou, roste turismus a zároveň vychází turistické příručky. Knižní průvodce Art Buchwald's Paris tvrdí, že kavárny jsou nejoblíbenějším venkovním sportem Pařížanů a idealizuje mnoho jiných aktivit.
Paříž po druhé světové na tom dopadla lépe než Londýn nebo Berlín, a proto bylo pro smetánku jednoduché tam letět a ignorovat ekonomické problémy ostatních států. Julia Child vzbuzuje v Americe velký zájem o francouzskou kulturu a gastronomii. Vzniká průvodce Woman's guide to Europe, který doporučuje Paříž jako "perfektní místo pro eskapismus".
Od konce 20. století se vydávají knihy a píšou články s titulkami: Jak randit s Francouzkami. Francouzky netloustnou. Jak stárnout s grácií jako Francouzky. Jak se stát Pařížankou. Jaké je tajemství Francouzek a jejich stylu? Deset módních rad od Pařížanek... Už víte, odkud vane vítr?