Na nic nečekejte, a pokud jste se do toho ještě nedali, začněte se hýbat. Nemusíte se hned strhnout, stačí, když budete chodit pěšky a nebudete jezdit výtahem.


Při výběru sportovní aktivity to skutečně nepřežeňte. Pokud jste až dosud nic nedělali, raději začněte pomalu a klidně třeba jen chůzí nebo něčím, co není tak náročné. Jakmile to v začátcích přepísknete, můžete se zhroutit a se sportem zase (pokolikáté už?) seknete. Začínáte-li se sportem, měli byste vědět, že při zatěžování organismu rozhodně neplatí čím více, tím lépe. Nebuďte posedlí tím, že musíte během krátké doby zvládnout to, co vaši trénovaní přátelé a známí. Přecenit svoje schopnosti je snadné, ale ty konce…

Běh, kolo, nebo aerobik?

Vlastně je to skoro jedno, každý sport má něco do sebe a každý má svoje pozitiva a negativa. Záležet by mělo hlavně na tom, co se líbí vám, tedy která fyzická aktivita vám bude dělat dobře. Ono totiž sportovat a dělat to se sebezapřením a odporem není vůbec dobře. Vybírat sport byste si měli podle toho, jakou máte povahu, co vás bude opravdu bavit – ale na druhé straně taky podle toho, co vydržíte, jaké jsou vaše fyzické možnosti (a taky jak jste na tom se zdravím).

Cvičení ve správný čas a ve správnou chvíli

Cílem není strhnout se, ale hýbat se a dát tělu to, co potřebuje. Tedy ani cvičit v příliš vysoké intenzitě, ale ani v moc nízké. Proto existují pásma tepové frekvence, kterých je celkem pět – každé slouží jinému cíli a podle toho ovlivňuje tělesné orgány a funkce organismu. Když se chcete hýbat jen pro zdraví, vaše tepová frekvence by se měla pohybovat mezi 50 a 60 %, když chcete shodit nějaké to kilo, pak v 60–70 %, když chcete zvýšit kondici, pak v 70–80 %. Jestli teprve začínáte, pak vám ‚stačí‘ tepovka pro zdraví, což odpovídá rychlejší chůzi.

Soutěžte dnes s námi na http://vanoce.marianne.cz/ o dárkový poukaz na pobyt v rodinném penzionu v Kašperských Horách na Šumavě.