Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Móda

Tiffany uvede velkolepou výstavu v Šanghaji ke 180. narozeninám značky

Ke 180. narozeninám si značka Tiffany & Co. nadělí výstavu "Vize a virtuozita" v čínské metropoli Šanghaj. První výstavu svého druhu Tiffany pojme jako putování historií a představení klíčových momentů téměř dvě století dlouhé cesty vytváření luxusních šperků. Nebude chybět ani sekce věnovaná filmu Snídaně u Tiffanyho.

Eliška Vrbová | 12. 08. 2019

Tematická cesta provede návštěvníky šesti kapitolami věnovanými historii jednoho z nejznámějších šperkařských domů na světě. „Výstava Vize a virtuozita vzdává hold značce Tiffany & Co., která usiluje o mistrovské řemeslné provedení a inovativní design od chvíle, kdy Charles Lewis Tiffany založil svou společnost v roce 1837 v New Yorku,“ říká výkonný ředitel Alessandro Bogliolo. „Tyto dvě hodnoty – vize a virtuozita – má Tiffany trvale ve svém srdci a tato výstava představuje to nejlepší z naší značky,“ dodává.

Pro uspořádání této významné výstavy si značka vybrala čínské město Šanghaj. Tato globální metropole s bohatým kulturním dědictvím a mezinárodním vlivem je ideální destinací pro výstavu, která kromě historie představí i budoucí vize Tiffany. „Touto výstavou chceme uctít minulost a ukázat, že krása a mistrovské řemeslné provedení jsou nadčasové a vždy relevantní,“ uvádí umělecký ředitel Reed Krakoff.

A na jaké tematické sekce se návštěvníci mohou těšit? Samozřejmě nesmí chybět sekce pojmenovaná Modrá je barva snů věnovaná tyrkysovému odstínu Tiffany Blue. Tento sál vzdává hold odkazu Tiffany v oblasti objevování a zavádění barevných drahokamů a představí například safíry z Montany a tanzanit, nafialovělý modrý kámen, který značka Tiffany představila světu v roce 1968.

Další tematickou sekcí je Svět Tiffany. Ta je vizuálním svědectvím toho, jak je značka Tiffany reprezentována v populární kultuře a představuje nejrůznější ukázky z filmu, televize, hudby i literatury. Nechybí ani vývoj krabičky Tiffany Blue Box, zdokumentovaná výstavba vlajkového obchodu značky na Páté avenue v New Yorku, osobnosti, které nosily šperky Tiffany, a další zásadní okamžiky, které způsobily, že se z Tiffany stala světoznámá značka šperků symbolizujících luxus a nadčasovost.

Dále návštěvníky čekají sekce Modrá kniha Tiffany, Láska a TiffanyDiamanty: Zázraky přírody. Ovšem co by to bylo za výstavu o značce Tiffany, kdyby jedna sekce nebyla věnována filmu Snídaně u Tiffanyho. Žádný jiný film totiž nehrál tak významnou roli v přitažlivosti značky Tiffany v populární kultuře jako právě tento. Tato sekce přenese návštěvníky do zákulisí filmu a nabídne exkluzivní předměty, jako je původní scénář s osobními poznámkami Audrey Hepburn a fotografie ze zákulisí z vlajkového butiku značky na Páté avenue.

Výstava se pro veřejnost otevře 23. září a potrvá do 10. listopadu. Vstupenky bude možné zakoupit od září, přičemž výtěžek z jejich prodeje poputuje na podporu nadace Fosun Foundation a jejích charitativních projektů.