Přejít k hlavnímu obsahu
Promotion
Promotion
Promotion
Rozhovory

Beauty talk se Selenou Gomez: Jaké je tajemství její krásy?

Info ikona
Selena Gomez Rare Beauty

Selena Gomez je multitalent. Zpívá, hraje, dabuje, vlastní úspěšnou produkční společnost a nově i ostře sledovanou kosmetickou značku Rare Beauty. Spojení slavného jména s kosmetickým brandem není nic nového pod sluncem, ovšem přístup Seleny Gomez se od těch ostatních diametrálně liší.

Promotion
Promotion
Markéta Vörös | 8. 09. 2021

Kosmetickou značku Rare Beauty jste představila v minulém roce. Co přesně vás přimělo vstoupit do kosmetického byznysu? 

V průběhu několika let jsem byla oslovena mnoha kosmetickými značkami, abych se stala jejich tváří. Věděla jsem, že když už se s nějakou značkou spojím chci, aby zastávala vyšší hodnoty. Takže jsem na nic nekývla. Z osobní zkušenosti moc dobře vím, jak skličující dokáže být společenské přesvědčení o jednom univerzálním ideálu krásy. 

Snahy dostát vysněným standardům nás ničí.

Rozhodně nejsem jediná, kdo cítí, jaké důsledky na duševní zdraví může mít neustálé porovnávání se s ostatními. Když už jsem se rozhodla jít na trh se svou vlastní kosmetickou značkou, věděla jsem, že musí být jiná. Odlišná. S Rare Beauty jsem chtěla vytvořit kosmetiku s přesahem, s pozitivní myšlenkou. 

Několikrát jste otevřeně hovořila o svých vlastních bojích s úzkostí a depresemi. A právě duševní zdraví je zároveň klíčovým pilířem filozofie Rare Beauty. Takže se nejedná o klasickou, konvenční značku, kterých je na trhu nespočet. Čím ještě se odlišuje?

Založili jsme neziskový fond Rare Impact, který je nedílnou součástí značky. Poskytuje lidem přístup ke zdrojům, které potřebují k podpoře svého duševního zdraví. Rare Beauty věnuje 1 % z veškerého prodeje přímo do fondu Rare Impact. Nedávno jsme také na našem oficiálním webu spustili kampaň Mental Health 101. 

Co je jejím cílem?

Usiluje o zvýšení povědomí, a hlavně o důležitosti výchovy duševního zdraví ve školách. Podle CDC (Centrum pro kontrolu a prevenci nemocí, pozn. redakce) je sebevražda druhou nejčastější příčinou úmrtí v komunitě generace Z. Přesto dostává pouze 16 % všech dětí ve škole pomoc v oblasti duševního zdraví. A to chceme s Rare Beauty změnit. 

Jak konkrétně ta změna vypadá? 

Představte si, že by vás ve škole od mladého věku učili o důležitosti duševního zdraví. Stejně jako jste se učili jakýkoli jiný předmět. Přesně toho chceme docílit. Sama moc dobře vím, že kdybych měla o této problematice povědomí dřív, bylo by v mém životě spousta věcí jinak. 

Angažujete se aktivně ve výrobě a kreativě, nebo to necháváte na svém týmu? 

Jsem pečlivě zahrnuta do celého procesu. Úzce spolupracuji s ředitelem produktové divize a společně vytváříme vše – od typů produktů, přes textury, balení až po odstíny. 

Pozitivní myšlenka se odráží i v názvech produktů, například Always An Optimist. 

Celá společnost je postavena na myšlence cítit se dobře, takže i názvy produktů by měly vykouzlit úsměv na rtech. Chtěla jsem zároveň vymyslet názvy, které budou sloužit jako jakési malé psaní z lásky. Od nás pro vás. Dopis, který zvedne sebevědomí a šíří pozitivní energii.  

Info ikona
Selena Gomez

Prozradíte, jaký produkt bylo nejnáročnější vyrobit? 

Make-up. Chtěla jsem vytvořit odstín pro každý tón i podtón pleti, bez výjimky. Jenže těch je opravdu nespočet. Zároveň jsem toužila po textuře, která bude lehká jako pírko a na pleti ji nebudete cítit. To je totiž něco, co sama nemám ráda. 

Zajímalo by mě, jaký typ líčení nejčastěji volíte, když vás nelíčí profíci, ale chystáte se sama?

Razím heslo, že v jednoduchosti je krása. Nikdy jsem nebyla ten typ člověka, co tráví hodiny líčením a připravováním se. Během dne sázím pouze na tři produkty – trochu rozjasňujícího korektoru Liquid Touch, tekuté tvářenky Soft Pinch a pečujícího lesku na rty Stay Vulnerable. 

Máte nějaké vzpomínky nebo rituály, které jste v dětství sdílela spolu se svou maminkou? 

Máma mi byla obrovskou inspirací. Milovala jsem především její devadesátkový styl a svým způsobem se vtiskl i do mého vlastního stylu. Pamatuji si, že jsem jako malá holka hrozně ráda chodila do jejího pokoje ve chvíli, kdy se někam chystala. Měla rituál. Pustila si oblíbenou hudbu, zapálila svíčky a já jí pomáhala s líčením. To byl okamžik, který odstartoval mou lásku ke kosmetice.

A teď zpátky do současnosti. Jaký je váš oblíbený rituál? 

Když chci po náročném dnu vypnout a zregenerovat tělo i mysl, jdu na dlouhou procházku. Následně si zapálím svíčky a naložím se do horké vany – nic lepšího neexistuje!

Jak moc podle vás změnil koronavirus naše kosmetické potřeby? Inklinuje se k jednoduchosti podobně jako v módě?

Pokud bych měla soudit podle sebe, tak má beauty rutina je minimalističtější. Mám dny, kdy nemám potřebu nosit ani špetku make-upu a soustředím se jen na péči. Ale samozřejmě občas spadnu do nostalgie po časech, kdy jsem se pořádně vyfikla. 

Prozradíte, jaké je vaše tajemství krásy? 

Vím, že to bude znít jako klišé, protože to říká každý, ale piji hodně vody a nikdy nezapomínám na UV faktor. 

Mám na vás poslední otázku. Co byste vzkázala našim čtenářkám?

Milé čtenářky Marianne, ani nevíte, jak jsem nadšená, že značka Rare Beauty je konečně dostupná v České republice! Doufám, že naše produkty budete milovat stejně jako já, a nemůžu se dočkat, až se naše Rare Beauty komunita rozroste a bude ještě silnější. Jo a nesmím zapomenout, že ji koupíte pouze v parfumeriích Sephora. 

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion