Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Clubhouse: nová sociální síť pro vyvolené

Info ikona
Sociální síť

Zatímco tradiční sociální sítě hýří textem, obrázky, gify či videem, nová sociální síť s názvem Clubhouse staví pouze na mluveném slovu. Říkáte si, že je to nuda? Vězte, že pouhé jedno přihlášení do aplikace vás přesvědčí o opaku.

Když jsme se v roce 2008 zaregistrovali na Facebooku, domnívali jsme se, že nic lepšího už nemůže existovat. Online chat s přáteli, interaktivní zeď plná myšlenek, nespočet fotek a videí dělalo z Facebooku zaslíbenou sociální síť, která neměla konkurenta. Sláva ale nikdy netrvá věčně, což Facebook zjistil v roce 2010, kdy začala vystrkovat růžky sociální síť Instagram. Ta sice zprvu neumožňovala výměnu zpráv, avšak dokázala svými obrázky ve čtvercích zaujmout estéta i člověka, který v životě vyfotil maximálně deset fotek. Dokázala nám, že v dnešním hektickém světě je snadnější vyjádřit emoce skrze fotku než prostřednictvím sáhodlouhého statusu. Od té doby lidé hojně využívají Instagram, nedají dopustit na Messenger od Facebooku a párkrát do měsíce dají šanci Twitteru a Linkedinu. Starší uživatelé sociálních sítích už jednoduše nechtějí experimentovat, a tak se raději drží své rutiny. Tedy, drželi se! Vše totiž změnil Clubhouse, nová sociální síť, která vtrhla do našich chytrých telefonů jako uragán.

Mohlo by se vám líbit

Jak se s koronavirem proměnily sociální sítě?

marianne.cz

Vzkříšení mluveného slova

Není to tak dávno, co jsme znovuobjevili kouzlo mluveného slova. Zhruba před dvěma lety jsme rozšířili naši slovní zásobu o slovo podcast, které v sobě skrývá výhradně audio obsah zaměřený na rozhovory, publicistiku nebo zajímavá témata. Dnes už jsou podcasty nedílnou součástí našeho života a posloucháme je při sportu, vaření nebo řízení auta. Podcasty nám daly jasnou zprávu o tom, že mluvené slovo rozhodně nevymřelo, a mnohdy je zajímavější než všechna videa a text dohromady. Možná i na tomto zjištění stojí nová sociální síť Clubhouse, která ani z dálky nepřipomíná Facebook, Twitter, Instagram nebo TikTok. Na této síti si nemůžete chatovat, posílat emoji ani sledovat videa, na Clubhousu můžete „pouze“ mluvit.

Za odvážným nápadem sociální sítě, která bude spojovat lidi prostřednictvím verbální komunikace, stojí Paul Davison a Rohan Seth. Pánové poprvé představili Clubhouse v květnu 2020 v kalifornském Silicon Valley, a pravděpodobně ani netušili, že za několik měsíců půjde o jednu z nejstahovanějších aplikací na světě. Není divu, Clubhouse učaroval nejen mluveným slovem, ale také puncem výjimečnosti. Pokud si totiž aplikaci chcete stáhnout, potřebujete mít iPhone, a zároveň pozvánku od přítele, který už Clubhouse má. Jednoduše řečeno, tahle sociální síť je jenom pro zvané!

Info ikona
Clubhouse

Najít místnost, začít mluvit

Fungování sociální sítě Clubhouse je podobně snadné jako mluvení. Po rychlém zaregistrování totiž stačí, abyste našli tu správnou "místnost", kde můžete debatovat a konverzovat se známými i neznámými lidmi. Každá místnost nese svůj název, který odkazuje k hlavnímu tématu konverzace. A tak se můžete těšit na místnosti zaměřené na módu, byznys, osobní rozvoj, feminismus, focení nebo sport. Dobrou zprávou je, že místnost můžete vytvořit i vy sami. Pokud ve vás převládá stud, pak místnost můžete uzavřít, a následně „odemknout“ pouze pro přátele.

Ať už vás představa mluvení s cizími lidmi děsí nebo stresuje, zkuste dát Clubhousu šanci. Možná vás překvapí, jak jednoduché a osvobozující je, když mluvíte s někým, kdo vás nevidí, ale zároveň s vámi sdílí společné zájmy a témata. V moři divokých sociálních sítí, které jsou přeplněné různorodými funkcemi, je Clubhouse oázou klidu a příměří. 

Mohlo by se vám líbit

Nová sociální síť, která pobláznila české teenagery. Mají ji i vaše děti?

marianne.cz