Reklama

Seznamte se, Zach Miko, nový plus-size model!

Plus-size modelky jsou v kampaních vidět čím dál častěji, a tak byla otázka času, kdy se objeví nějaký výraznější plus-size model. A tady ho máme! Jmenuje se Zach Miko.
Napsala Ivona Horváth Souralová Vydáno 18. březen 2016
Seznamte se, Zach Miko, nový plus-size model!

Foto:  IMG models

Loňský rok se ve světovém modelingu odehrála změna, která možná bude masivnější a trvalejší - do prestižních kampaní konečně pronikly modelky s plnými tvary a svět si dokonce začíná pamatovat jejich jména – Ashley Graham nebo Candice Huffine nejsou z těch, které by nafotily jednu titulku a zase zapadly, naopak je teď o ně velký zájem a mají i velkou fanouškovskou základnu. Po letech štíhlého monopolu se oslavuje diverzita ženských tvarů i různých podob krásy. 

A co muži? Ti měli ve světě vysoké módy doposud dvě možnosti. Pánskou módu reprentovali buď vypracovaní fešáci typu Davida Gandyho, nebo vysocí, ale dětsky útlí modelové s ublíženým pohledem prokletého básníka, které známe z přehlídek fashion weeků. Nyní se zdá, že tyto stojaté vody konečně rozčeří někdo nový. Vlivná agentura IMG models, která zastupuje ty nejslavnější tváře, totiž zahajuje novou divizi Brawns, která se má specializovat výhradně na plus-size modely. V minulosti se přitom specializované "niche" agentury zaměřovaly hlavně na vyšší muže, nyní konečně berou v potaz, že lidská postava (a vetšina zákazníků) je rozmanitá i co do šířky.

ČTĚTE TAKÉ: 
 

A tak tu máme prvního plus-size modela. Asi namítnete, že Zach Miko si nezaslouží nálepku plus-size (ostatně proti ní bojuje i zmiňovaná Ashley Graham), vypadá totiž v podstatě jako muž, kterého máme doma. Nebo jako kluk od vedle. Sympatický cizinec. Hipsterský barista z kavárny, který vám vykouzlí latte art a k tomu zbrousi podlahu (teď nepřeháníme, Zach je totiž příležitostný truhlář). A v tom tkví jeho kouzlo a síla – muži se s ním totiž lépe ztotožní.

Sám Zach doufá, že pánská divize Brawn (dámská už funguje a nazývá se Brawn and Curve) dodá mužům sebevědomí. „Těším se, až si tito normální chlapíci otevřou třeba katalog nebo e-shop s pánským oblečením a konečně uvidí někoho, s kým se mohou ztotožnit. Chci, aby se podívali na modela a řekli si, "jo, ten vypadá jako já",“ komentuje v rozhovoru pro Vogue. Vypadá to, že se vysoká móda konečně přibližuje realitě a lidem, kteří ji doposud mohli vnímat jako něco vzdáleného a elitářsky odcizeného. Nezbývá než zvolat: „Konečně!“

Zdroj: Vogue.com

Reklama