Reklama

5 jídel, která byste si měla dát, když se ráno nemůžete pořádně probudit

Je pondělí. Je ráno. Vstáváte do práce. Uff. Může být něco horšího? Naštěstí existuje pár jídel, která vás báječně nastartují a únavu zaženou.
Napsala Klára Jindrová Vydáno 25. červenec 2016
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)
5 jídel, která byste si měla dát, když se ráno nemůžete pořádně probudit
1. Jablko
Asi už jste slyšela pořekadlo „jedno jablko denně je lepší než sto doktorů“. A nejen to, dokonce vám pomůže nenásilně zahnat ranní ospalost. S obsahem 13 g přírodního cukru je jablko dokonce lepším životabudičem než káva. Jestli vás čeká náročnější den, rozhodně si nezapomeňte přibalit jedno s sebou. 
 
2. Vajíčka
Proteiny, proteiny… nejen, že jsou nezbytnou výživou našich svalů, ale také mozku. Vajíčka obsahují zdravou dávku omega-3 mastných kyselin, tuků a bílkovin, které mají schopnost nabít vás energií na hodně dlouho. Je jedno, jak si je připravíte, míchaná, smažená nebo jako omeletu, pokud to nepřeženete s porcí a vynecháte slaninu či jiné těžké ingredience, bude vám po nich dobře. Tip: Pokud chcete současně s hlavou nastartovat i váš metabolismus, přidejte na vajíčka trochu koření – pepře, chilli nebo papriky.
 
3. Grapefruit
Podle americké organizace National Sleep Foundation, která zkoumá vše, co souvisí se spánkem, má už jen samotná vůně citrusů schopnost nás nabudit a zkoncentrovat. Navíc jsou plné vitamínu C, který posiluje imunitní systém. Nefandíte zrovna grepu? Pak vsaďte na „starou známou“ vlažnou vodu s vymačkaným citrónem. Ta nastartuje i váš metabolismus.
 
ČTĚTE TAKÉ: 
 
4. Ovesná kaše
Milujete sladké snídaně – palačinky, lívance či croissanty? Nechte si je raději na víkend, kdy můžete odpočívat. V týdnu potřebujete energii, která vám vydrží. Zkuste ovesnou kaši – obsahuje sice hodně sacharidů, ale také vlákniny, je lehce stravitelná a přitom udržuje stabilní hladinu cukru v krvi. Ale pozor – máme na mysli skutečné ovesné vločky povařené v mléce či vodě, nikoli instantní doslazované kaše. Tip: Podobně jako můžete přidat koření na vajíčka, posypte svou kaši trochou skořice – už jen její vůně stimuluje mozkovou aktivitu, navíc funguje jako silný antioxidant.
 
5. Řecký jogurt se lžící medu
Řecký jogurt dodá tělu potřebné bílkoviny a navíc obsahuje probiotika, takže zabraňuje kvasinkovým infekcím a tělo po něm rychleji spaluje. Když do něj přidáte lžíci medu, bude vám nejen víc chutnat, ale ještě získáte zdravou porci jednoduchých cukrů, aniž byste se musela obávat o svou postavu nebo o zuby. Med je totiž v pravém slova smyslu superpotravinou. Nejen, že med posiluje naši imunitu a působí antibakteriálně, ale funguje jako opravodvý životabudič.

 

Číst 5251 krát Naposledy změněno středa, 27 červenec 2016 08:11

Další články

Reklama