Přejít k hlavnímu obsahu
Téma Marianne

Ufňukaná generace?

Do dětí, jejichž životy nebyly přidušeny dekádami komunismu, se vkládalo mnoho nadějí. Budou umět jazyky, cestovat, kam se jim zachce, budovat kariéru a budou zkrátka šťastné. Jenže to tak úplně nedopadlo.

Ivona Šouralová | 23. 06. 2016
Ano, řeč je o poslední dobou tolik diskutované generaci millennials, tedy té, která přicházela na svět zhruba v letech 1980 až 1995. Té, kterou vlivný časopis Time definoval jako generaci JÁ JÁ JÁ a popsal ji na své titulce slovy líná, sobecká a narcistická (ono se při pohledu na všechna ta selfíčka a jiné zvěčněné části těl, které denně vyprodukujeme, ani nelze divit). Jenže za hranicemi skvělé image na sociálních sítích je často zoufale šedivý a průměrný život. 
 
„Miluju lifestyle!“
Vždycky když u někoho na profilu na sociálních sítích zahlédnu tuhle větičku, musím se smát. Proboha, kdo dneska nemiluje lifestyle? Cestování, vysedávání v kavárnách, povalování po plážích, prozkoumávání metropolí, nakupování na farmářských trzích, módu, kosmetiku, design a vše od Applu? Kdepak, milovat lifestyle je dnes stejně normální, jako bylo v devadesátkách „zajímat se o hudbu“. 
Ale buďme upřímní, lifestyle pro většinu lidí znamená víc než jen zábavu a odreagování. Je součástí naší identity, tedy alespoň té, kterou chceme ukazovat a kterou si můžeme sami řídit. A jeho výhodou je, že je celkem dostupný – když není na dovolenou v Karibiku nebo na „chanelku“, na kafe nebo tulipán, který se bude hezky vyjímat na Instagramu, se vždycky nějaká kačka najde. Moderní životní styl si tak dneska může dopřát víc lidí, než tomu bylo před patnácti lety, kdy platilo, že co je dražší, to je lepší. Dnes víme, že je lepší mít doma méně věcí, než být zavaleni nepotřebným majetkem. A že víkend na chalupě s opékáním buřtů může být stejně cool jako pobyt v pětihvězdičkovém wellness hotelu. Ne-li víc, že?
 
Jenže pod touhle slupkou tvořenou snímky kytiček, kafíček, dortíčků, čerstvě vymačkaných džusíčků a čumáčků našich mazlíčků se odehrává reálný život. A ten je pro generaci millennials docela hořkým soustem.
 
Celý článek si můžete přečíst v červencové Marianne.
Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Vypadat jako šprtka nikdy nebylo stylovější: Nejkrásnější dioptrické brýle zimy 2024

Vypadat jako šprtka nikdy nebylo stylovější: Nejkrásnější dioptrické brýle zimy 2024

Móda
Zapomeňte na ohrnuté nohavice: Trendy džíny v zimě 2024 zdobí detail z éry skinny jeans

Zapomeňte na ohrnuté nohavice: Trendy džíny v zimě 2024 zdobí detail z éry skinny jeans

Móda
Nejpraktičtější svrchník zimy 2024: Zamilujte si kabát s vysokým límcem podle Victorie Beckham

Nejpraktičtější svrchník zimy 2024: Zamilujte si kabát s vysokým límcem podle Victorie Beckham

Móda
Klasika, která nikdy nevyjde z módy: Jak se starat o nesmrtelnou flanelku, aby stárla jako víno

Klasika, která nikdy nevyjde z módy: Jak se starat o nesmrtelnou flanelku, aby stárla jako víno

×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit