Přejít k hlavnímu obsahu
Téma Marianne

Ženy s podnikatelským duchem V: Linda Vavříková

Mladá podnikatelka Linda Vavříková přišla se skvělým nápadem: založila úspěšnou firmu na zážitky Allegria, která plní lidem jejich sny. Jak říká, zážitky jsou ty nejlepší dárky, na které se nezapomíná.

Redakce Marianne | 7. 05. 2013

Firmu jste založila ještě při studiích, co vás vedlo k tomu, začít podnikat už ve třiadvaceti letech?

Těch důvodů bylo určitě víc. Zaprvé to mám v krvi, moje maminka i babička podnikaly. Za druhé jsem znamením Beran a jsem tvrdohlavá, radši si dělám věci podle svého. (směje se)

Proč jste si vybrala právě zážitky?

Cesta k zážitkům byla docela dlouhá. Věděla jsem, že chci podnikat, jen jsem netušila v čem. Měla jsem zkušenosti ze Spojených států a fascinovala mě tamní úroveň služeb. Zároveň jsem často řešila problém, co dát komu za zajímavý dárek. Spojila jsem tyhle dvě věci dohromady, a napadlo mě zajišťování dárků. Když jsem o tom více přemýšlela, uvědomila jsem si, že nejlepší dárky, jaké jsem v životě dostala, byly vlastně zážitky. Třeba cesta do zoo. A pak jsem zjistila, že zážitkové firmy už fungují po světě, a bylo rozhodnuto.

Jste člověk, který se nebojí v podnikání riskovat?

Hodně záleží na situaci. Někdy mám pocit, že riskuji čím dál méně, ale risku se člověk v podnikání nevyhne. Každé rozhodnutí je risk.

Jaké byly zásadní momenty ve vašem podnikání?

Výhra v soutěži Živnostník roku, díky které se o firmě hodně lidí dozvědělo, a vstup investora, skupiny Media Bohemia Daniela Sedláčka, díky které se nám daří firmu posouvat stále kupředu.

Jak funguje to, že ve firmě pracujete s manželem? Jakou úlohu zastáváte ve vašem týmu vy a jakou manžel?

Každý máme ve firmě na starosti něco jiného. Manžel se stará o marketing a dodavatele a já o obchod, prodejní stánky a call centrum. V práci se tedy doplňujeme. Ale je pravda, že to na počátku bylo náročnější, než jsme si oba zvykli, že se vidíme v práci i doma.

R.Kalcik_110

Jak si vybíráte dodavatele, jak těžké je najít skutečně spolehlivou a kvalitní firmu?

Záleží na tom, v jaké oblasti, a často i na tom, ve kterém regionu. Přidat zážitek do nabídky trvá poměrně dlouho – od prvního kontaktu po zážitek u nás na webu je to většinou několik měsíců nastavování a prověřování.

Kdo ve firmě zkouší nové zážitky?
Nejdříve lidé z našeho produktového oddělení, v druhé vlně pak obchodníci, prodavačky a případně lidé z call centra.

Co byste poradila ženám, které chtějí začít s podnikáním?

Určitě být tvrdohlavé, věřit svému nápadu a používat selský rozum. A také velmi pečlivě vybírat lidi, se kterými pracují, a starat se o ně.

Bylo něco, na co jste v podnikání nebyla připravena, s čím jste musela bojovat?

Myslím, že zásadně ne, ale v podnikání člověk bojuje neustále. Obecně je pro mě určitě nejhorší boj s papíry.

Jak jste případné obtíže překonávala?

Tím, že jsem se z nich něco naučila. Životní zkušenosti jsou to nejcennější a myslím, že nevadí udělat nějaké chyby, pokud je člověk stále neopakuje.

O jaké zážitky mají Češi největší zájem? Kdo si vaše zážitky nejvíce kupuje, jsou to spíše jednotlivci, nebo firmy?

Naše firma určitě stále stojí na jednotlivcích, máme 100 000 individuálních klientů a 500 firemních. Ale je pravda, že firmy objevují zážitky jako netradiční dárky nebo motivaci čím dál více. Nejprodávanější zážitky jsou v současnosti létání ve větrném tunelu, jízda ve ferrari a jízda v hummeru. V závěsu za nimi jsou masáže a zážitkové pobyty. Do popředí se nám také dostávají gurmánské zážitky a hit letošní sezony flyboarding (létání za vodním skútrem).

restaurace_v_oblacich

Pokud si chce člověk u vás koupit zážitek, kde všude je to možné?

Lidé nejčastěji kupují naše zážitky on-line přes naše internetové stránky. Ale máme také pět prodejen v obchodních centrech v Praze.

Jaké má podle vás vlastní firma pro ženy výhody oproti tomu, být zaměstnaná?

Pro mě je to určitě čas na rodinu. Mám dvě malé holčičky, a díky podnikání a tomu, že manžel pracuje se mnou ve firmě, si mohu práci přizpůsobit a některé dny třeba pracovat více večer a některé zase dopoledne.

Jak se dá skloubit časově náročné podnikání s péčí o rodinu?

Snažím se to vyvážit, protože jsem typ ženy, která ke své spokojenosti potřebuje být doma i v práci. Vždycky mám chvíli pocit, že je to ideální, a pak holky povyrostou nebo se v práci objeví nějaké větší projekty a je to třeba celé znovu přenastavit.

IMG_0824

Jste typ, který umí doma zapomenout na práci?

Určitě, ale většinou mi v tu chvíli někdo zavolá a chce řešit nějaký pracovní problém. (směje se)

Jaké to je, být jako žena ve vedoucí pozici? Myslíte si, že to mají ženy na takových pozicích těžší, nebo je podle vás rozdělování na muže a ženy v tomto případě už passé?

Myslím, že je to více o osobnosti. Stejně jako v ostatních oblastech života je někdy nevýhoda být žena, a někdy naopak výhoda. Jsme emotivnější, někdy křehčí, ale zase máme lepší intuici a jsme empatičtější.

Jaký by měl podle vás být dobrý šéf?

Podle mě by měl dát svým zaměstnancům prostor ukázat, kde jsou jejich silné stránky. A pak by měl být spravedlivý a vždy dodržet slovo.

Pracují u vás ženy i na částečný úvazek?
V současnosti ne, ale bylo to tak, když jsme měli kolegyně s malými miminky. Určitě jsem tomu pro některé pozice otevřená.

Jak vypadá váš typický pracovní den?

To je různé. Například v pondělí mám celý den porady se zaměstnanci. Jsem celý den v kanceláři a řešíme postupně události v jednotlivých odděleních. Pro změnu třeba v úterý nejsem v kanceláři ani minutu, celý den mívám obchodní schůzky.

Co nového plánujete v Allegrii v nejbližší době?

Neustále přidáváme nové zážitky. Nedávno to byly třeba gurmánské zážitky na pražské žižkovské věži, závodní auto Ariel Atom nebo kurzy kaligrafie.

01SKR_82131


Co o Lindě Vavříkové nevíte:

Kdy se vám nejlépe pracuje? Dřív to bývalo večer, ale teď se to začíná měnit na ráno.
Čím jste chtěla být jako malá? Samozřejmě princeznou.
Jak ráda relaxujete? Na koni, na golfu a u moře.
Co vám vždy udělá radost? Úsměv mých dcer.
Jaký je váš nejoblíbenější zážitek? Mateřství. Ale z naší nabídky určitě pobyt na zámku Mcely.
Kdybyste měla trávit dovolenou v Čechách, kde by to bylo? A kde by to bylo v zahraničí? V Čechách v Mcelích nebo v jiném pohodlném wellness hotelu a v zahraničí u moře. V posledních letech ráda jezdím do Řecka, s dětmi se nám tam moc líbí. Až budou velké, těším se na nějakou exotiku.

Vizitka Lindy Vavříkové (nar. 1982)

Firmu Allegria – Firma na zážitky, s. r. o., založila při studiích žurnalistiky na Karlově univerzitě v roce 2005. Allegria je nejstarší zážitková agentura v České republice a nabízí přes 1200 zážitků ve všech krajích ČR. Je členem Mezinárodní aliance zážitkových firem (GEA) a zaměstnává více než třicet lidí. Linda Vavříková získala ocenění Živnostník roku 2006, Začínající podnikatel roku 2008 a cenu Objev Marketéra roku 2009. Firmu vede s manželem Josefem Dvořákem, s nímž má dvě malé dcery. Zážitky si můžete objednat on-line, ale můžete navštívit i prodejní místa v pražských obchodních centrech.

Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Zábava
Kvíz: Znáte hlavní města asijských států? Otestujte se v zeměpisném kvízu

Kvíz: Znáte hlavní města asijských států? Otestujte se v zeměpisném kvízu

Dům
Na místě staré stodoly stojí nový dům: Moderní bydlení s původním kouzlem

Na místě staré stodoly stojí nový dům: Moderní bydlení s původním kouzlem

Životní styl
Jak důležitý je milostný život ve vztahu? Víme, jak často se mu ideálně věnovat

Jak důležitý je milostný život ve vztahu? Víme, jak často se mu ideálně věnovat

Zábava
Stvořila Barbie a pomáhala ženám najít ztracené sebevědomí: Připomeňte si životní příběh Ruth Handler

Stvořila Barbie a pomáhala ženám najít ztracené sebevědomí: Připomeňte si životní příběh Ruth Handler

×
  • Marianne
  • 899 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit