Přejít k hlavnímu obsahu

Soaphoria: jak vzniká mýdlový sen

Když se na Slovensku setkají dvě zajímavé ženy, které milují přírodní kosmetiku, vznikne nejprve mýdlo, pak další a další produkty, až si otevřou svůj první obchod, který mám něco, co jinde na světě nemají. Vyzpovídali jsme zakladatelky značky Soaphoria, Bianku a Ritu:

Promotion | 10. 10. 2017


Jak vás napadla myšlenka vyrábět přírodní kosmetiku?

Bianka: Samotná myšlenka a vize značky se začala formovat už pár měsíců před jejím vznikem. Celé to začalo jednou dovolenou, kde jsme od domácího obdrželi dárek ve formě ručně vyrobeného mýdla. Od prvního momentu jsme se pohrávaly s myšlenkou, mít takové produkty i doma na Slovensku.

Rita: Výroba pro nás není jen výrobou výrobku, je to i náš životní styl. Tak jako ve všem, i u nás byly začátky velmi těžké. Vyrábělo se neustále od časného rána do pozdního večera, mnohdy na začátku i neúspěšně. Vedle toho jsme ještě chodily do práce, protože okruh našich zákazníků byl velmi malý. Přestože šlo o velmi těžké období, bylo to pro nás velmi důležité a zajímavé.

Bianka a Rita: Výrobou našich produktů chceme podpořit domácí ekonomiku i tím, že si přednostně vybíráme dodavatele ze Slovenska. Využíváme jen minimum chemických látek, používáme recyklovatelné materiály, zavedli jsme projekt na recyklaci skla. Kromě edukačního charakteru chceme, aby naše produkty pomáhaly i přírodě. Plánujeme zavést charitativní produkty a prodeje, vytvářet projekty na podporu chráněných rostlin a zvířat.


Co si myslíte, že je teď největší trendem v péči o pleť?

Rita: Největším staro - novým trendem jsou jednoznačně jíly a aktivní uhlí. Mají všestranné využití a dobře se kombinují v jednotlivých produktech. Najdete je i v našich produktech, např. maskách, čistících přípravcích, šampoch a produktech na ústní hygienu.

Jaký kosmetický produkt máte nejraději?

Biančin oblíbený výrobek je sprchová pěna, kvůli její unikátní konzistence. Vytvoří nepopsatelný a jedinečný požitek ze sprchování. Upřednostňuje svěží a čerstvé vůně, takže pro sebe vyrábí tu s vůní limetky a růžového grepu.

Rita:
Mých nejoblíbenějších výrobků je několik. Hlavně mám ráda mýdla. Zbožňuji je, neboť se u nich dá nakombinovat neskutečné množství vůní, barev a dalších ingrediencí. Jejich rozmanitost je okouzlující. Vybírám si však mýdlo s vlastní tinkturou, které je vyrobeno pro ošetření té nejjemnější a nejcitlivější pokožky se sklonem k ekzémům. Právě kvůli tomu, abych poukázala na fakt, že z kvalitních surovin se dá vyrobit cenný produkt i bez přidaných umělých vůní, chemických konzervantů či právě barev.
Našimi nejnovějšími favority jsou však kosmetické produkty na ošetření pleti. Ty jsou prostě výborné.

Používáte i jinou kosmetiku, než vaši?
Rita: Samozřejmě že ano, ale jsou to jen kosmetické suroviny, resp. jejich kombinace, které testuji na sobě před tím, než se zrodí myšlenka pro nový produkt.

Ve vašem novém obchodě v OC na Chodově máte dokonce celou mýdlovou zeď. Jak vás tato myšlenka napadla?

Přáli jsme si vytvořit něco unikátního a jedinečného a tak zútulnit náš první kamenný obchůdek. Tato překrásná stěna obsahuje 642 kusů mýdlových kachliček, které vylévali v dílně dlouhé týdny. Mýdlové kachličky se vyráběly z glycerinového mýdla pomocí studené metody z větších odlitků a následně se řezali na míru. Následně jsme je přivezli na místo činu a přilepily na své místo. Samotné lepení trvalo přes půl dne, ale velmi dobře jsme se pobavili při kreativní práci. Celé to bylo překrásné. Nejlepší při výrobě bylo právě to, že jsem nebyla limitovaná ani barvami, ani vzory, ani složením. Všechny kachličky jsou jedinečné, každá je originálem. V některých najdete bylinky, v jiných ovesné vločky či různé motivy vytvořené pomocí jednotlivých barev samotné mýdlové hmoty. Mohli jsme se vyžít!

Soaphoria obchod

 

×
  • Marianne
  • 899 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + SÉRUM NUANCE + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + SÉRUM NUANCE + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit