Všichni kolem kýchají a vy se bojíte, kdy nějaký bacil skočí i na vás? Žádný strach, s naturopatkou Michaelou Carter jsme vymysleli plán, díky kterému zatočíte s nachlazením za den.
Kristýna Mazánková O všech nových obchodech a restauracích ví zhruba půl roku před tím, než je otevřou. Je tak hubená, že ji za počítačem skoro přehlédnete, proto vám vyrazí dech, když zjistíte, kolik kilo paštiky je za týden schopná zkonzumovat.


7.00

Ráno s tabletou
Ovšem ne s klasikou z lékárny, vyzkoušejte přírodní bylinné preparáty - lékořici nebo právenku latnatou, které se dají sehnat v tabletách nebo jako tinktura. Jako doplněk si dopřejde fresh z pomeranče, mrkve, červené řepy a zázvoru. Vitamin C z ovoce a zeleniny podpoří tvorbu interferonu, proteinu, který redukuje trvání chřipky nebo nachlazení. Zázvor má zahřívací schopnost a zklidňuje příznaky nachlazení.

 

8.00
Horká sprcha
Sprcha umí uvolnit rýmu. Dejte si pak ke snídani vajíčka - dodají bílkoviny potřebné pro boj s infekcí. Silné nátury mohou rozžvýkat stroužek česneku, slabší povahy si ho mohou vymačkat v poledne do vývaru.

 

9.00
Pitný režim
Zvýšený příjem tekutin je důležitý,  doporučují se pít co nejteplejší, tělo je dokáže lépe absorbovat. Nejlepší čaj: uvařte si kořen kozince a vývarem přelijte bylinný čaj z echinacey, černého bezu a lípy, přidejte citron a med. Dejte si dávku vitaminu C 1000mg a látku zvanou NAC (N-acetyl cystein) 600mg.

 

12.00
Čas na vývar
Slepičí nebo kuřecí vývar vás postaví na nohy. Ke konci varu  přidejte do polévky česnek, který působí silně antimikrobiálně a dodá tělu potřebnou sílu, kterou využije k regeneraci. Dejte si další dávku vitaminu C 1000mg a omega 3 mastné kyseliny 2g.
Pokud se necítíte úplně slabě, vyrazte na půlhodinovou svižnou procházku. Pohyb na čerstvém vzduchu posiluje iminutu a zvyšuje obranyschopnost organismu.

 

14.00
Osvěžující spánek
Na 30 až 40 minut si zdřímněte, tělo tak načerpá energii.

 

15.00
Dodejte vitamíny
Dejte si dávku vitaminu D (800IU) a zinek 60mg a znovu vitamin C 1000mg.

 

16.00
Čas na zázvor
Uvařte si čaj z čerstvého zázvoru v biokvalitě. Je mnohem silnější, než běžně dostupný zázvor.

 

18.00
Polévka je grunt
K večeři si uvařte zeleninovou polévku, ve které by neměla chybět cibule a česnek. Obojí umí silně podpořit imunitu a bojuje proti virům.

 

19.00
Horká vana
Pro větší účinek lázně přidejte do vody detoxikační směs: dva hrnky Epsomské soli a půl hrnky sody bikarbony. Sůl obsahuje hořčík a společně se sodou působí proti stresu. V horké vodě pomáhá bojovat s infekcí, uvolní svaly a navnadí na hluboký spánek. Stačí dvacet minut!

 

21.00
Spánek
Spánek je zásadní. Čím méně spánku, tím menší schopnost těla bojovat s nemocí.