Hubnutí a cvičení je téma číslo jedna, a to ať je léto nebo zima. Bylo otevřeno i naší šéfredaktorkou Monikou Mudranincovou v červnové Marianne, kde se svěřila, jak je na tom s plavkovou sezónou. V srpnovém čísle prozradila, jak na plavky nakonec vyzrála. Cvičení a hubnutí nakousla i nedávná studie, kterou zveřejnila stanice BBC. Odhalila, že pohybu může být kromě nedostatku i nadbytek. Jak to?

Do americké studie se zapojilo přes milion lidí, kteří po dobu jednoho měsíce pozorovali svůj duševní stav a fyzickou aktivitu. Tento vztah sice není možné na sto procent zaručit, ale to, že fyzická aktivita se zlepšením duševního zdraví souvisí, bylo již prokázáno. Nejzajímavějším zjistěním je, že se cvičením to nemáme zas tak přehánět. Věděli jste to? Profesor psychiatrie Adam Chekroud uvedl „dříve lidé věřili, že čím více cvičí, tím lépe je na tom jejich duševní zdraví. Naše studie ale naznačuje, že tomu tak není.“ Není to přelom? „Cvičení více než 23x za měsíc a déle než 90 minut je spojeno naopak s horším duševním stavem.“ Jednoduše řečeno, můžete se přetrénovat.

gif

Podle výsledků je naprosto v pořádku a dostačující cvičit 2x týdně po dobu 30 minut. To a správný jídelníček vám postačí k tomu, abyste si zpevnili postavu a udrželi se fit. Mnoho studií totiž ukazuje, že přetrénování má dopad nejen na unavené svalstvo, ale také na psychiku a duševní zdraví. 

Co na to říkáte? Taky dáváte na stav těla a duše, ve kterém se zrovna nacházíte? Poslouchat své tělo je podle nás ten nejlepší recept na duševní zdraví a pohodu. Někdy můžeme cvičit každý den, jindy to jde třeba jen jednou týdně. Hlavně všeho s mírou a radostí.

Autorka textu: Tereza Burdová

Promotion