Přejít k hlavnímu obsahu
Téma Marianne

5 rad, jak se vypořádat se zdrcujícími zprávami v médiích

V minulých týdnech se stalo několik událostí, které nám mohou tak trochu nahánět husí kůži a připadat nám neuvěřitelně blízko. Když se dozvíme o tragédiích z médií, měli bychom se pokusit zachovat chladnou hlavu a nevěřit úplně všemu, co nám média či okolí tvrdí. My vám chceme poradit, podle čeho se v podobných situacích řídit a jak nepropadat panice.

Eliška Vrbová | 12. 06. 2017

Zdroje informací si vybírejte moudře

Různá média zpracovávají stejné události odlišným způsobem. Velké mediální domy budou zřejmě zveřejňovat úplně všechny informace, které dostanou, tím pádem i videa od účastníků přímo z místa činu. Jestli ve vás kruté a brutální činy vzbuzují pocit sklíčenosti, bude pro vás lepší, když si vyberete noviny, které se takovým videím a až příliš realistickým záběrům zkrátka vyhýbají. Můžete zkusit třeba rádio, kde se informace podrobně dozvíte, ale popisovanou situaci už si můžete představit sama. Jednoduše pochopíte, co se vlastně stalo, a drastické obrazy vás nebudou rozptylovat.

To, že se tyto události dostávají na titulní strany, má svůj důvod

Když se stane nějaká tragédie podobná té v Manchesteru nebo v Londýně, mluví se o ní opravdu hodně, protože je to něco neočekávaného a neobvyklého. Nejlepší věc, kterou můžete udělat, je mluvit o tom se svými přáteli a rodinou, protože oni se pravděpodobně cítí úplně stejně jako vy. Mohli v minulosti zažít něco podobného a poradit vám, jak se přes to přenést.

Je v pořádku někdy prostě vypnout

Jestli máte pocit, že byste si měla od sledování médií dát na chvíli pokoj, udělejte to. Pokud jste zrovna uprostřed diskuse o tématech, kvůli nimž se cítíte zdeptaně, požádejte přátele, jestli by nemohli na chvíli změnit téma. Zaměřte se na věci, které máte ráda, ať už je to čtení vaší oblíbené knížky, sledování seriálu nebo zábavných videí na YouTube. Zjistíte, že když se od aktuálního dění na chvíli odpoutáte, budete mít poté racionálnější pohled na věc a zvládnete uvažovat střízlivěji.

Držte se vaší denní rutiny

Každý, kdo měl někdy třeba jen malé problémy s duševním zdravím, může potvrdit, že dodržování každodenní rutiny může být tím nejlepším lékem. Dáváte si vždy po příchodu z práce šálek čaje? Jdete si před večeří zaběhat? Udělejte to i dnes a snažte se o to i v dalších dnech. Ty malé věci budou mít pak právě ten největší účinek.

Mluvte bez omezení, ale rozumně

To nejlepší, co můžete udělat, když se cítíte smutně je, že si popovídáte s někým, o kom víte, že vám bude naslouchat a nabídne vám tu správnou radu. Vyplatí se myslet na ostatní kolem vás. Hodně z nich může mít i v příštích týdnech obavy z toho, co se bude dít dál. Sdílejte své obavy a hlavně držte při sobě. Dbejte na to, co, a hlavně s kým sdílíte za myšlenky.