I mistr influencer se občas utne aneb Reklamy na Instagramu, které nepůsobí věrohodně
Pokud patříte mezi fanoušky sociální sítě Instagram, pak jste se pravděpodobně setkali s influencer marketingem. V mnoha případech je proveden správným způsobem, avšak najdou se i výjimky, které celý koncept pojmou po svém! A jak to potom dopadá?
Hned na začátku bychom měli objasnit, že influencer marketing není žádné sprosté slovo. Pokud se influencer rozhodne propagovat značku, která je mu blízká, má k ní vztah a danou spolupráci označuje hashtagy jako #ad nebo #spoluprace, pak rozhodně nejde o nic špatného. Problém přichází v momentě, kdy influencer spojí své síly se značkou, která se k jeho tematickému zaměření absolutně nehodí.
Ono asi není úplně běžné, aby módní influencerka pózovala u stavebního materiálu Weber?
![Instagram](/sites/default/files/public/inline-images/ig.png)
Dále se můžeme setkat také s tím, že influencer nedokáže s daným produktem správně pracovat. Chápeme, že vzít si daný produkt do ruky může působit prvoplánově, avšak položit ho na lehátko u moře, nepůsobí o moc lépe. Stranou ponechme otázku, kam slečna fén zapojila...
![IG](/sites/default/files/public/inline-images/ig1.png)
Samostatnou kapitolou je reklama na nejmenovanou značku hodinek. Vzhledem k tomu, že tato značka pracuje s velkým množstvím influencerů, je poměrně velkým oříškem vyfotit hodiny originálním způsobem. No, snaha byla...
![Instagram](/sites/default/files/public/inline-images/ig2.png)
Jak si holíte nohy vy? Předpokládáme, že také na posteli, v ponožkách a v přítomnosti šálku s horkou čokoládou.
![IG](/sites/default/files/public/inline-images/ig3holeni.png)
Předešlá fotka nám dala jasnou zprávu o tom, že holení v koupelně je passé. A co tedy máme teď ve vaně dělat? Indicie nám poskytne influencerka @donnaxadrienne.
![IG](/sites/default/files/public/inline-images/ig-vana.png)
A pokud se přece jenom rozhodnete pro depilaci nohou v koupelně, pak neudělejte stejnou chybu jako tato německá influencerka, a zapojte si svůj depilátor do zásuvky.
![IG](/sites/default/files/public/inline-images/ig-vana-nezapojeno.png)
V příštím roce si nezapomeňte do plážové tašky přibalit také kartáček. V bazénu vám určitě přijde vhod.
![IG](/sites/default/files/public/inline-images/ig-bazen.png)
A na pláž rozhodně také patří sprej na vlasy. Ten si můžete ladně zastrčit za spodní díl plavek.
![IG](/sites/default/files/public/inline-images/ig-sprej.png)
Další zajímavé fotografie, které se influencerům příliš nevyvedly, naleznete na německém facebookovém profilu Perlen des Influencer-Marketings. Ačkoliv je celý profil v němčině, vězte, že nemusíte znát jediné německé slovíčko, abyste pochopili, že s danou fotkou je něco v nepořádku.
Pokud máte hokej v samotném pojmu influencer marketing, pak doporučujeme poslechnout podcast od Terezy Salte, která je spolumajitelkou firmy Elite Bloggers. V Elite Bloggers mají pod křídly některé české influencery a společně se snaží, aby spolupráce s firmami byly transparentní, a především, aby nedocházelo k podobným přešlapům jako například na německé instagramové scéně.
Setkali jste se na Instagramu s nepřirozenou reklamou?
ČTĚTE TAKÉ:
14 trapných věcí, které jsme schopné udělat pro dobrou fotku na Instagram