Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Pojďme se zachránit

Máte pocit, že byste pro prevenci zdraví měla udělat víc, než jen nosit roušku? Pak byste měla posílit svou imunitu. A celé rodiny. Protože právě ta je klíčem ke zdraví.

Klára Kotábová | 17. 04. 2020

Samozřejmě záleží na úhlu pohledu a také na tom, jaký přístup ke svému zdraví máte. Někomu stačí, aby si koupil pár vitamínových pilulek v lékárně, a považuje svou snahu o posílení imunity za splněnou. Někdo potřebuje hodiny denně na čerstvém vzduchu, jiný meditace. Jednou z alternativ pro posílení imunity, které se objevila na webmd.com je také dostatek sexu, který organismus posiluje celkově a je dozajista příjemnou aktivitou nejen všedního dne.

Ale vážně. Jaké možnosti pro váš imunitní systém nabízejí odborníci? Nikdo vám sice nezaručí, že pokud budete dodržovat to, či ono, budete stoprocentně zdravá, jak ale tvrdí experti na celostní výživu, pokud tomu budete věřit, máte z 80 % vyhráno. Tady jsou tipy, které stojí za to zkusit:

1. Dodržujte rituály. Samozřejmě ne cigaretu s kolegy ve tři odpoledne, ale spíš si najděte takový, který vám pomůže zrelaxovat tělo i mysl. Co takhle večerní jóga u otevřeného okna, zakončená posilujícím čajem ze ženšenového kořene?

2. Nestresujte se. Stres je průkazným blokátorem imunitního systému. Jakmile si toho totiž naložíte více, než můžete, začne se na vašem těle objevovat vyrážka, budete náchylná k virózám, což v této době není to pravé, a bude se vám špatně spát. Navíc se začnete cpát nezdravými potravinami, což vede k dalším potížím.

3. Rozmazlujte svůj mikrobiom. Ten je mozkem vaší imunity a vliv na něj má nejen strava, ale celkový životní styl. Špatné stravovací návyky, vysoce rafinované nezdravé potraviny, nadužívání antibiotik, přemíra konzumace alkoholu či každodenní požívání nesteroidních analgetik narušuje střeva a vzniká střevní nerovnováha. „Takže, pokud krmíte bakterie stravou plnou cukru a bílé mouky, vychýlí se rovnováha střevní mikroflóry,“ říká Barbora Hernychová, expertka pro přirozenou stravu ze společnosti Probio. Ke vzniku chronických střevních potíží, mezi které patří zácpa či průjem, se následně pojí další systémové příznaky - migrény, chronická únava, deprese, neklid, bolesti kloubů, ekzémy a další, a poté mohou vzniknout podmínky pro různé civilizační nemoci.

4. Pokud nevíte, kde začít, nechte si provést biorezonanci. Díky ní se dozvíte, co s vaším tělem není v pořádku. MUDr. Josef Pekárek z Naturcetra Salvea vyvětluje: „Dokud spolu buňky v těle mohou nerušeně komunikovat, je imunita člověka v pořádku. Jakmile dojde k vychýlení rovnováhy, například působením alergenů, organismus je oslabený a začne reagovat jinak, než v okamžiku nejlepší kondice. Je také dobré přesně určit, co je příčinou oslabení organismu a to se snažit napravit. Třeba na míru ušitým jídelníčkem a vytestovanými potravinami pomocí další biorezonance, apod.“

5. Obranyschopnost organismu můžete také posílit pomocí homeopatické léčby. Jak ale upozorňují celostní lékaři, je nezbytné věřit tomu, že to, co konáte, má smysl. Jakmile budete homeopatii považovat za módní trend, který není tak úplně funkční, výsledky se nikdy nedostaví. Kouč PhDr. Milan Šmíd vysvětluje: „ Základem celostní medicíny je víra ve zdravé tělo. Jakmile začnete pochybovat, váš organismus vám to dá najevo. Třeba tím, že bude náchylnější k onemocnění. Aneb slovy klasika řečeno: Věř a víra tvá tě uzdraví.“

Obecně lze říci, že imunitní systém posílíte změnou životního stylu. Hoďte se do pohody, nestresujte se tím, co změnit nemůžete a v každém dni si najděte alespoň hodinku, která bude jen vaše. Její náplň vám udělá radost a vy se díky tomu pocitu budete cítit jako znovuzrozená. V rizikových měsících užívejte probiotika, prebiotika, pokud vás už nějaká nemoc dostihne, naordinujte si glukany a bakteriální lyzáty.