Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Nenápadná nomofobie ohrožuje děti i dospělé

Dokážete si představit, že byste ráno odešli do práce a zapomněli doma mobil? Pokud ve vás tato myšlenka vzbuzuje panickou hrůzu, pak pravděpodobně trpíte nomofobii.

Na první pohled může nomofobie působit úsměvně, ale pravdou zůstává, že ji alespoň jednou za život zažil snad každý z nás. Strach z nedostatku mobilního signálu, nebo třeba ztráty mobilu, jde ruku v ruce s tím, že současná společnost od nás očekává 100% přítomnost na mobilu. V případě, že se tak nestane, dostaneme vynadáno nejen od šéfa (Proč jste si nepřečetla ten mail dřív?), ale třeba i od kamarádky (Proč mi neodpovídáš na zprávy?). Tento přístup veřejnosti je doslova živnou půdičkou pro nomofobii, která útočí nejen na dospělé, ale především na děti.

Mohlo by se vám líbit

Digitální detox aneb Jak si užít den bez sociálních sítí?

Sociální sítě jsou nedílnou součástí našeho života. Přesto platí, že dobrého pomálu. Zkuste si proto alespoň jeden den v týdnu naordinovat tzv. digitální detox, tedy den bez sociálních sítí.
marianne.cz

Dovolená bez wifi? Hotové sci-fi

Mezi nejčastější situaci, kdy se nomofibie může projevit, řadíme dovolenou. Možná jste na vlastní kůži pocítili, že hotelové rezorty nebo třeba lesní chatky nemusí pokaždé disponovat funkční wifi či parádním mobilním signálem. V takových chvílích se u lidí s nomofobií projeví nervozita, která může vyústit v úzkostný stav. Podle webu PsychiatryAdvisor se mezi další symptomy řadí zvýšený srdeční rytmus, nevolnost, třes, závratě, deprese, nepohodlí, strach a panika. 

Info ikona
Mobil

Pomůže terapie i vlastní přístup

Pokud už nechcete být nadále pod nadvládou svého mobilu, měli byste problém začít urychleně řešit. Ve vážnějších případech se nabízí konzultace s psychologem, který může navrhnout kognitivní behaviorální terapii nebo léčbu závislosti.

Zároveň nic nebrání tomu, abyste na své nomofobii začali pracovat vy sami. Stáhněte si do svého chytrého mobilu aplikaci, která vám bude měřit čas strávený na mobilu. Tento čas se snažte postupně snižovat, až docílíte přijatelného čísla. Skvělými pomocníky jsou také časovače, které vám po uplynutí nastavené doby vypnou danou aplikaci. Doporučujeme všem, kteří tráví dny i noci u sledování Instagramu nebo Youtube! 

V neposlední řadě nic nebrání tomu, abyste zavedli offline dny, případně offline víkendy. V pátek večer vypněte svůj mobil a zapněte ho až v pondělí ráno! Zdá se vám to příliš drsné? Uvidíte, že si rychle zvyknete a váš víkend se promění v jeden velký radostný zážitek.

Související články

Životní styl
Jak konečně dosáhnout cíle? Vyzkoušejte jednoduchou metodu, která vás bude bavit

Jak konečně dosáhnout cíle? Vyzkoušejte jednoduchou metodu, která vás bude bavit

Životní styl
3 kroky k vyššímu sebevědomí: Jak si vybudovat lepší vztah k sobě samé?

3 kroky k vyššímu sebevědomí: Jak si vybudovat lepší vztah k sobě samé?

Životní styl
Recept na lepší život: Jak si za 3 týdny vybudovat zdravé návyky?

Recept na lepší život: Jak si za 3 týdny vybudovat zdravé návyky?

Životní styl
Ovládáte umění emoční inteligence? Zjistěte, zda splňujete 3 pravidla chování

Ovládáte umění emoční inteligence? Zjistěte, zda splňujete 3 pravidla chování